Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny insert eller borra bindningen?

  • Ny insert eller borra bindningen?

    Publicerad av flirrrt på 26 oktober, 2007 vid 18:12

    Fick hem min nya bindning idag, och självklart passade inte den till mina befintliga på nobile-brädan. Var medveten om risken, med försökte ändå.

    Undrar vad ni tror är bäst/enklast, borra och sätta in nya inserts i brädan, eller borra nya hål i bindningen(finns plats på plattan) för att sätta fast denna? Vore ju kul att göra det snyggt med inserts, men är det ett jävla meck att få dit dem?

    flirrrt svarade 16 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • unhooked

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 18:15

    @Flirrrt 424799 wrote:

    Fick hem min nya bindning idag, och självklart passade inte den till mina befintliga på nobile-brädan. Var medveten om risken, med försökte ändå.

    Undrar vad ni tror är bäst/enklast, borra och sätta in nya inserts i brädan, eller borra nya hål i bindningen(finns plats på plattan) för att sätta fast denna? Vore ju kul att göra det snyggt med inserts, men är det ett jävla meck att få dit dem?

    jar har borrat i platen på bindningen funkar utmärkt!

    akta bara för att knäcka brädan, flexmönstrena pajas, detta har varit uppe innan 😛

  • milkman

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 19:15

    Kan man inte köpa en sån där 3mm eva finns på IKEA för typ 29kr (Runda tabletter (talriksskydd)). Klippa till dom i samma form som bindningen och sen montera under bindningen. Lite locktite på skurven så den inte skruvar ur sig själv bara. Då borde det bli lite flex, men inte så mycket att det känns.. lr?

  • gadget

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 19:59

    Jag fick modda i mina Union-bindningar men det var bara bra för då fick jag lite större stance än vad jag fått annars!
    Jag borrade på yttersidan så jag fick några centimeter extra!
    Sätt en bricka bara så funkar det kanon! :laugh:

  • unhooked

    Medlem
    27 oktober, 2007 vid 08:28

    @Gadget 424821 wrote:

    Jag fick modda i mina Union-bindningar men det var bara bra för då fick jag lite större stance än vad jag fått annars!
    Jag borrade på yttersidan så jag fick några centimeter extra!
    Sätt en bricka bara så funkar det kanon! :laugh:

    så du fick tag på ett par tillslut! 😀 fan äntligen börjar folket fatta!! legit wakestyle is da shiznt

  • neven

    Medlem
    27 oktober, 2007 vid 10:01

    Borra plattan på bindningen bara. Alldeles för mycket meck att fixa med brädan.

  • skanepaul

    Medlem
    27 oktober, 2007 vid 14:23

    @Neven 424874 wrote:

    Borra plattan på bindningen bara. Alldeles för mycket meck att fixa med brädan.

    Indeed!!

  • flirrrt

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 09:32

    Gjorde så, borrade bindningen.. lite speciell platta, men det funkar nog bra ändå 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny insert eller borra bindningen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.