• Publicerad av andreas-f på 7 oktober, 2000 vid 11:23

Jag är pa gang att köpa en ny mast till mitt 5.0 vagsegel. Antingen blir det en Fiberspare QT 3200 eller Tidal Wave QT. Är det värt att lägga en dryg tusing extra för en Tidal Wave? Märker man stor skillnad? Seglet är ett Simmer Onshore och jag seglar pa västkusten.

Med hopp om bättre vind
    /Andreas F

linsurfer svarade 24 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • linsurfer

Medlem
    7 oktober, 2000 vid 16:02

Det bästa är alltid att köpa den mast som tillverkaren rekommenderar. Alltid skillnader i reflex, böjkurva och annat som påverkar seglets egenskaper. Men uppriktigt sagt så tror jag ine du märker så stor skillnad på en tidal och en 3200. Däremot om du går upp i kolhalt mot ca 60-100% så märks det garanterat.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.