Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny på västkusten

  • Ny på västkusten

    Publicerad av matte_c på 1 maj, 2009 vid 08:12

    Tjejen har flyttat västerut till halmstad vilket betyder att man numera kommer få kolla om västkusten lever upp till ryktet att ha sveriges bästa spots. Vid några första kollar i vintras verkar det som att hela västra sidan är fullständigt nerlusat av härliga stränder att pumpa upp kiten på. Som southeastcoastrider är det rena porren alltså. När det gäller varberg är det väl apelviken och lejet som gäller, men vart åker man, respektive inte åker man i halmstad? Vill ju inte förarga någon fågelskådare som har länstyrelsen på speeddial i onödan.

    Jag tog inte med mig kiten upp till halmstad i helgen för att prognosen i onsdags lovade inte mer än vindstilla. Så grattis alla – det kommer blåsa fint lördag söndag.

    alesand svarade 15 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • nundy

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 08:26

    Det här med tjej OCH kite går inte.. nu får du bestämma dig!

  • pepa

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 08:39

    Grattis, och välkommen.

  • rydstrom

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 09:14

    välkommen…kör inte på tylösand, annars är det doggen(västra stranden) eller vilshärad och ringenäs eller lagans mynningen som gäller, man kan köra på östra stranden också, men det är fan aldrig bra…

    ses på vattnet vi är alltid där om det blåser

  • matte_c

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 09:15

    det där är helt rätt. Jag försökte verkligen vara tydlig i början, du vet “alltså… om jag inte får kita när det blåser mår jag inte bra etc etc”. Men de är listiga. I början var det lugnt, ” men det är klart, jag vill inte komma emellan dig och dina intressen”. Nu är det mer, “om du städar först och lovar att laga mat så kanske du får en timme på vattnet”. Jag fattar inte hur det gick till.

  • eklov

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 09:29

    Ta dig till Lagansmynning, knappt två mil söder om halmstad. Följ E6an söderut, sväng av i snapparp följ skyltar mot Lagaoset…. Grattis, u are in heaven….

  • alesand

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 18:59

    Välkommen till västkusten!

    Som icke original västkustare, så måste erkännas att jag på 2 år inte lyckats att ta mig härifrån. Att jag sen 2002 har flyttat 6-7 gånger så är det en bedrift av Bästkusten ..!

    Välkommern upp till Falkenberg – bara att höra av sig, så tar vi hand om dig

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny på västkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.