Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny pryl! (GPS)

  • eriksson

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 12:42

    Den verkar vettig!…men då måste man ha pengar frown.gif

  • kungdenknege

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 12:43

    Verkar grym, men frågan är om grejen man har runt överarmen är vattentät?

  • hellaker

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 13:17

    Jag fick också en skaha-upplevelse när jag såg denna första gången, men plånboken klarade den utmaningen tack vare

    * stor tveksamhet beträffande den “splash-resistanta” mottagardelen
    * lägre funktionalitet än vanliga GPS-er. Visst det hade varit toppen att kunna se hastigheten medan man surfar, men det är faktiskt en klart schysst after-surf upplevelse att plotta upp dagens session på sjökortet i PC:n, och det verkar inte Timex:en klara av.

    Så min rekommendation är en Garmin eTrex istället, tar du den billigaste varianten blir det dessutom några hundringar billigare !

  • dr-masse

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 13:27

    Ah! Intressant! Är en eTrex inte dyrare än så? Vad kan man hitta en sån för?

    Kan man plotta in latlong för grund å sånt? Har ibland tänkt ge mig ut på lite längre turer och då kan det vara bra om GPSen piper till innan man ränner upp på ryssgrundet i 35 knop.

    Fast möjligheten att på Timexen se hastigheten medans man surfar sitter i… 😉

    Surfa På!

  • hellaker

    Medlem
    2 januari, 2003 vid 13:42

    Basmodellen av eTrex kostar bara $130 (i USA) idag, vilket alltså borde vara jämförbart med Timexpriset. Jag köpte min första (i Sverige) för 3 år sen för 1700 på rea. Båtaffärerna har ofta mycket bra priser på dessa prylar på Båtmässan. Det var förresten där jag föll pladask ett år senare, och inte kunde motstå uppgradering till en Legendvariant, med möjlighet att ladda ner kartor också.

    Min argumentation för denna uppgradering gentemot bankkontot (och hustru..), var att den kunde användas för att larma för grund. Yngste sonen hade just kraschat drevet på snurran… Tyvärr så måste jag nog dock erkänna att detta argument inte håller; dels finns ingen bra larmfunktion, dels kör man ofta i praktiken med så små marginaler (både med båt och bräda) att onoggrannheten i systemet på 10-20 meter är för stor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny pryl! (GPS)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.