Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny sele..köptips?

  • Ny sele..köptips?

    Publicerad av oscar på 17 augusti, 2006 vid 09:31

    Tjo,

    min gamla Pro-Limit teamwave börjar kännas svampig och jag funderar därför på en ny. Har kollat runt lite vad som finns men det är går ju inte åka Sverige runt för att testa alla så jag tänkte ni kunde bidra lite.

    Vill ha en midjesele med bra stöd och som inte glider upp. Skall även ha snabbkoppling.

    Da Kine Nexus eller termoform?
    Pro-limit type T, teamwave eller air
    Pat Love ?
    MauiMagic supercross
    Mystic?

    Vad säger ni?

    dr-masse svarade 17 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 09:40

    Jag har haft några NP-selar (har en sittsele nu, hej och hå!) genom åren, men kör nu Pat Love (TFM Contour). Och jag tycker den är väldigt bra. Snabbkopplingen är ju rättså “mekanisk”, men stabil och funkar. Enda nackdelen jag sett är att själva snabbkopplingen nöter lite på selen vid fästet. Den påminner rätt mycket om Da Kine Thermoform, tycker jag.

    5168.jpg

    DaKine Thermo ser ju också fin-fin ut, även så Pro-Limit Team. Tycker även att NPs 3D sele verkar bra. Men på någe vis så är ju rätt passform oslagbart. Jag köpte en lite mindre (är ju en tunnis) och den sitter verkligen bra. Gillar när selen sitter på plats, helt klart!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny sele..köptips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.