Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny spotguide, Sverige

  • Ny spotguide, Sverige

    Publicerad av swe22 på 3 oktober, 2007 vid 22:26

    Jag höll på med ett projekt till en kund med googlemaps och spann vidare lite och fixade en sjysst spotguide till oss. Den är kiteanpassad och den är helt öppen för ALLA att ändra och skapa nya spot samt lägga upp bilder m.m.. Det är felet med t ex ytspanning annars tycker jag den är bra. Nu är det bara ett skal så det är bara att skapa ett konto och börja lägga upp spot… Om alla här kompletterar med sitt favospot så är detta snart en grym guide.

    Kan ni titta igenom och se om ni hittar några buggar (eller synpunkter)?

    http://spotguide.kicks-ass.net

    //Conny

    .

    gustav1980 svarade 3 år, 9 månader sedan 37 Medlemmar · 78 Svar
  • 78 Svar
  • jezaja

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 01:58

    Gillar den! Cleant och lätt. Hade en liknande (med google maps & wiki) på gång i min todolista men nu slipper jag göra den, har inte tid ändå.

    Lite grejer jag upptäckte direkt när jag la in några spots:
    – Olika textrutor för Allmänt (stenar, toaletter, boende, regler osv), vindsurf, kitesurf och vågsurf. Visa bara det som är ifyllt på sidorna sen.

    – Lägga till obegränsat med länkar, gör som med bilder att man lägger in en ny länk och får skriva info om den, behlövs t.ex. på varberg där man kanske vill länka in lite boende.

    – Egen länkkategori för väderlänkar, så man kan länka till alla som funkar på den spoten med den inzoomad osv. windfinder, dmi, osv..

    – Checkboxar istället för radios på vindriktningar.

    Om man sätter två på kitelaunch, är det en kitevänlig spot då tex?
    En liten manual på sökfunktionen eller mindre skala på några kategorierna kanske, tex kite och surf.

    Gillar Platt, Chop, Hopp och Surf kategorierna faktiskt från ytspanning

  • sourra

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 05:29

    Gött mos Conny!

  • gh0st

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 05:55

    Gillar den skarpt. Aloha!

  • jps

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 06:02

    @SWE22 419789 wrote:

    Jag höll på med ett projekt till en kund med googlemaps och spann vidare lite och fixade en sjysst spotguide till oss. Den är kiteanpassad och den är helt öppen för ALLA att ändra och skapa nya spot samt lägga upp bilder m.m.. Det är felet med t ex ytspanning annars tycker jag den är bra. Nu är det bara ett skal så det är bara att skapa ett konto och börja lägga upp spot… Om alla här kompletterar med sitt favospot så är detta snart en grym guide.

    Kan ni titta igenom och se om ni hittar några buggar (eller synpunkter)?

    http://spotguide.kicks-ass.net

    //Conny

    .

    Vackert!

    Några få förslag till förbättringar:

    – Info om parkering vore inte så dumt. ANtingen betyg eller kanske bättre fritext.

    – Vägbeskrivning vore också bra

    – Ev kanske Vindsurf och Kiteinformationen borde kunna separeras på något sätt. En checkbox som tar fram info om generellt material + kite/vsurf eller bara gen + kite eller bara gen + vsurf typ.

  • christian12345

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 07:28

    Här kan du få lite idéer: http://www.bestkiteboarding.dk/Spotkort.aspx
    Den har bland annat:
    chatt per dag och spot
    tydligt markerat på kartan vilka dagar ett visst spot används eller diskuteras
    lokal information; fågelreservat, folk som bor där, parkering, sten, nybörjarvänlighet.

    Något som jag saknar är strömmar. Gislöv är ett ställe som är lite lurigt att surfa på om man inte är beredd på en gå-höjd-session utan like, eller kanske om man har några att downwinda med.

  • samhansson

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 07:59

    tycker den är bra, räcker med spots så.

  • haze

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 07:59

    Falkenberg? Olofsbo?

  • martent

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 08:20

    tycker också den var bra!

  • lars_m

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 08:40

    Aloooha til dig, rigtigt bra spotkort ju

  • bananen

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 08:43

    Jävligt bra jobbat! Jag har fundert mycket på hur man skulle kunna åstadkomma något sådant. Styrkan är ju att alla kan lägga in.

    Jag tycker att varje spot skall ha en “Wiki” funktion så att man kan blogga i spotguiden när man varit där samt lägga till bilder osv.

    Kanske kan man även lägga till mer funktionallitet för att kateegorisera spotet windsurf, kitesurf, vågurf…

  • swe22

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 08:44

    @Haze 419842 wrote:

    Falkenberg? Olofsbo?

    Hade visst missat den biten.. //fixat

    Tack för alla andra bra tips! Har inte så mycket tid idag, måste jobba lite… :crazy: Kul att se att spotsen fullständigt öser in. En vinter (snökite) sektion är också på G.

  • hattfan

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 09:54

    Galet bra! Sånt gör mig glad, lägg upp lite google ads eller liknande så ska jag fasen klicka på alla jag kan så fort jag är inne på sidan!

  • bjarmark

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 10:17

    Snyggt.

    Riktigt smart marknadsföring av företaget!

  • larssa

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 13:48

    Mycket bra initiativ!!!

  • bananen

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:29

    Känns riktigt bra. Men hur håller man ordning på en sån här sajt? Nu finns tex två klitterhus. Skiter ju jag i för klitterhus suger ju ;-), men vem raderar den ena? Är SWE22 sitemaster och fixar det? Jag tycker man skall lägga till en “Rapportera knasigheter” funktion. Eller en “Delete” funktion?

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny spotguide, Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.