Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny spotguide, Sverige

  • jonaish

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:41

    Najs å så bygger vi på med fler spots, gubbar!!

  • martent

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:48

    Jag råkade skriva två klitterhus! Först gick jag in på skåne sen såg jag att det fanns en som hette halmstad till ängelholm! För ängelholm ligger ju i skåne län inte halmstad län!
    Men jag tycker det är en sjukt bra ide och jag tror många kommer ha nytta av sajten!

  • sourra

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:55

    Undrar just när smultronställena kommer stryka med? :/ Det känns som att secret spots går en säker död till mötes, på gott och ont.

  • gadget

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 14:59

    Hehe… gött
    Nu känner snart alla till alla “secret spots”!:laugh:

  • toby

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 15:06

    @SWE22 419789 wrote:

    Jag höll på med ett projekt till en kund med googlemaps och spann vidare lite och fixade en sjysst spotguide till oss. Den är kiteanpassad och den är helt öppen för ALLA att ändra och skapa nya spot samt lägga upp bilder m.m.. Det är felet med t ex ytspanning annars tycker jag den är bra. Nu är det bara ett skal så det är bara att skapa ett konto och börja lägga upp spot… Om alla här kompletterar med sitt favospot så är detta snart en grym guide.

    Kan ni titta igenom och se om ni hittar några buggar (eller synpunkter)?

    http://spotguide.kicks-ass.net

    //Conny

    .

    Shitbra initiativ och en kick ass bra site, varför inte utöka å få med snowkite- spotsen åxå ?

  • haze

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 15:23

    Mer folk till alla ställen utom mitt secret spot 😉

    Varför snowkite ställen? Är bara köra där det är platt och finns snö se det är väl lätt.. Åk utför i snön istället.

  • hedin

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 15:38

    Är det inte lättare att hitta vatten där det blåser? :confused2:

    Skitbra sida, o håller med toby.

  • swe22

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 16:27

    Shit va ni varit duktiga!! Fan den är ju snart komplett om det fortsätter i det här tempot, kul..

    Jag tog bort ena klitterhus..

    Vintersektionen kommer snart. Vilka filteringsmöjligheter är intressanta för snökite? Is, fjäll, kitepark.. eller?

  • haze

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 16:31

    Skit i vintern 😉

  • jps

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 17:48

    @SWE22 419951 wrote:

    Shit va ni varit duktiga!! Fan den är ju snart komplett om det fortsätter i det här tempot, kul..

    Jag tog bort ena klitterhus..

    Vintersektionen kommer snart. Vilka filteringsmöjligheter är intressanta för snökite? Is, fjäll, kitepark.. eller?

    Strunta inte i vintersektionen den vill vi också ha. (både för kite och snowski/Iceboard etc)

    Filtrering är lite svårt här. Kanske Underlag/typ av ställe som du är inne på. Speciellt intressant är kanske skillnaden mellan is och övrig mark eftersom vissa ställen inte börjar funka förrän isen lagt sig. Vore också bra att kunna uppdatera vinterställen med aktuell snömängd, istjocklek etc allteftersom detta ändras. Vore kanske också bra på ‘vanliga’ spots för att kunna ange om/hur mycket sjögräs det är just nu + vattenstånd kanske.

    Denna spotguide kan nog bli hur bra som helst om rätt inmatningsmöjligheter ges och användarna orkar uppdatera tillräckligt ofta 🙂

    (Jag la förresten upp länken i min länksamling. Kanske driver användningen en smula åt rätt håll. Vad vet jag.)

  • wakenils

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 17:57

    Grymt initiativ!

    Klart det ska vara snöspots också

  • jezaja

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 18:42

    När man lägger in en spot i fel kategori så borde det gå att ändra av användarna. Stranninge, Falkenberg ligger t.ex. i Varberg-kategorin.
    Det borde gå att ändra inne på sidan.

    JPS;419978 wrote:
    Strunta inte i vintersektionen den vill vi också ha. (både för kite och snowski/Iceboard etc)

    Filtrering är lite svårt här. Kanske Underlag/typ av ställe som du är inne på. Speciellt intressant är kanske skillnaden mellan is och övrig mark eftersom vissa ställen inte börjar funka förrän isen lagt sig. Vore också bra att kunna uppdatera vinterställen med aktuell snömängd, istjocklek etc allteftersom detta ändras. Vore kanske också bra på ‘vanliga’ spots för att kunna ange om/hur mycket sjögräs det är just nu + vattenstånd kanske.

    Denna spotguide kan nog bli hur bra som helst om rätt inmatningsmöjligheter ges och användarna orkar uppdatera tillräckligt ofta 🙂

    (Jag la förresten upp länken i min länksamling. Kanske driver användningen en smula åt rätt håll. Vad vet jag.)

    Problemet med att lägga till massa aktuell information är att den blir inaktuell så fort, isåfall kanske man ska ha någon funktion så det timar ut efter ett tag och den som la in det (eller flera som har satt den på bevakning) får ett mail som säger att det är dags att uppdatera.

  • jps

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 18:49

    Problemet med att lägga till massa aktuell information är att den blir inaktuell så fort, isåfall kanske man ska ha någon funktion så det timar ut efter ett tag och den som la in det (eller flera som har satt den på bevakning) får ett mail som säger att det är dags att uppdatera.

    Sant så sant. Kanske en korttidsnotepad istället då. Dvs ett fritextfält där inläggen rensas efter en bestämd tid eller ännu hellre efter en tidsrymd som man kan ange när man matar in infon.

    Börjar bli lite småavancerat men f-n så smutt det skulle kunna bli!

  • eddie

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 19:19

    Snyggt jobb

  • westcoast-kiterider

    Medlem
    4 oktober, 2007 vid 19:49

    Hur bra som helst, grymt gjort.

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny spotguide, Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.