Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Spotguide

  • Ny Spotguide

    Publicerad av jps på 6 oktober, 2007 vid 14:34

    Ni har väl inte missat den nya spotguiden som startats i veckan?

    All info finns på denna tråd i Kiteforumet: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53440

    Jag har inte hittat något inlägg på vsurf forumen om detta men kan ju ha missat det förstås.

    Hur som helst så är den grym. Lite inriktad mot kite men funkar även för andra surfare.

    swe22 svarade 16 år, 6 månader sedan 13 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • nlc

    Medlem
    6 oktober, 2007 vid 14:51

    Sweet! Vissa av spotsen har dessutom prognos från Windguru inlagt 🙂

    Men jag undrar lite hur grunt som menas med långgrunt. De där kitarna kan ju fräsa runt på vattenpölar om det skulle behövas…

  • Johan!!

    Gäst
    7 oktober, 2007 vid 01:59

    Riktigt grym! Har saknat en bra spotguide.

    Vad jag saknar är en funktion att för varje spot kunna ge ett snabbt betyg för hur bra informationen stämmer.
    Jag tror att många kan hitta felaktig info men inte orka göra något för att det är omständigt att skapa användare och börja redigera.

    Annars är den kanon!

  • swe22

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 08:23

    @Johan!! 420355 wrote:

    Riktigt grym! Har saknat en bra spotguide.

    Vad jag saknar är en funktion att för varje spot kunna ge ett snabbt betyg för hur bra informationen stämmer.
    Jag tror att många kan hitta felaktig info men inte orka göra något för att det är omständigt att skapa användare och börja redigera.

    Annars är den kanon!

    Tackar.. En sån funktion är på G. Det kommer att komma några fler flikar på varje spot. Recension, Diskutera, Bilder osv.. Sen en “jag åker dit nu” -knapp på varje spot så man ser var folk är. Fler idéer?

    //Conny

  • oldschool

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 22:31

    Kanske en taxi som kör mig till det spotet som funkar bäst för stunden å någon som riggar mina prylar…..så jag slipper tänka själv eller anstränga mig överhuvud taget 🙂

  • tim-eriksson

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 22:36

    Nummer till vindmätare vore rätt bra!

  • booman

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 13:02

    Riktigt bra. Nice!!!

    //BooMan

  • kamaaina

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 15:19

    Gytt!!

  • kamaaina

    Medlem
    15 oktober, 2007 vid 14:43

    Fast borde inte all text som beskriver varje spot vara på engelska?

    Tänk själva om vi letade spots för kommande semester i grekland om någon gjort en spot guide i grekland (sweet tänker man) o inser sedan att den var på grekiska…… jobbigt det hade blivit…

    Bara en tanke…. efter hand skulle du ju kunna bygga världens största spot guide på denna sidan, en websida som alla windsurfare runt om i världen kan använda…. du kränger sedan av den till Google för några miljarder och spenderar dina sista 70 år i livet med att försöka segla all spotten….

    Tempting????

  • swe22

    Medlem
    15 oktober, 2007 vid 16:37

    @Kamaaina 422325 wrote:

    Fast borde inte all text som beskriver varje spot vara på engelska?

    Tänk själva om vi letade spots för kommande semester i grekland om någon gjort en spot guide i grekland (sweet tänker man) o inser sedan att den var på grekiska…… jobbigt det hade blivit…

    Bara en tanke…. efter hand skulle du ju kunna bygga världens största spot guide på denna sidan, en websida som alla windsurfare runt om i världen kan använda…. du kränger sedan av den till Google för några miljarder och spenderar dina sista 70 år i livet med att försöka segla all spotten….

    Tempting????

    Helt sant!… Jag är för trångsynt, tänka så litet som till Sverige. Det kanske blir något sådant projekt. Hehe

    Lite uppdateringar så länge…

    • När man för över musen på spot så visas det direkt på kartan
    • Nu kan man skriva recensioner och sätta betyg på spot
    • Diskutera på spot
    • En “jag åker dit -knapp” så man kan se var folk håller hus

    http://spotguide.kicks-ass.net

    Det kan finnas lite buggar, vore tacksam om ni rapporterar om ni hittar några

    .

  • jps

    Medlem
    15 oktober, 2007 vid 18:12

    Bra förbättringar!

    Vore nog bättre om “jag åker dit nu” blev ett val “Jag åker dit nu / Jag tänker åka dit + ett fritextfält för datum och tid”

  • kamaaina

    Medlem
    16 oktober, 2007 vid 15:13

    @SWE22 422358 wrote:

    Helt sant!… Jag är för trångsynt, tänka så litet som till Sverige. Det kanske blir något sådant projekt. Hehe

    Lite uppdateringar så länge…

    • När man för över musen på spot så visas det direkt på kartan
    • Nu kan man skriva recensioner och sätta betyg på spot
    • Diskutera på spot
    • En “jag åker dit -knapp” så man kan se var folk håller hus

    http://spotguide.kicks-ass.net

    Det kan finnas lite buggar, vore tacksam om ni rapporterar om ni hittar några

    .

    Bara att börja den långa resan…..
    Finns säkert tillräkligt med folk i sverige för att börja bygga upp i delar såsom USA (incl. Hawaii), Australien, Afrika, Europa. Vi reser ju ganska flitigt trotts allt. När du väl börjat få upp spots på engelska utomlands o folk börjar använda den så kommer nog folk börja maila dig och sedan rullar det bara vidare…. Kanske kan man dra in iWindsurf.com eller någon annan site på något sätt. Tycker det verkar som ett sjukt spännande projekt, säg till om du behöver hjälp….

    //F

  • frisk

    Medlem
    16 oktober, 2007 vid 19:40

    Kalas!! Gött jobb, men hur gör man för att lägga till en plats och inte addera en spot till en plats? I mitt fall Vänersborg – synd att addera under “södra Vänern, Lidköping”

  • swe22

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 16:25

    @frisk 422667 wrote:

    Kalas!! Gött jobb, men hur gör man för att lägga till en plats och inte addera en spot till en plats? I mitt fall Vänersborg – synd att addera under “södra Vänern, Lidköping”

    Områden är inte öppet att redigera. Men vänersborg blir väl perfekt på “södra Vänern, Lidköping”. Jag kan ta bort så att det bara står “södra vänern”

    //Conny

  • tim-eriksson

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 16:33
  • kamaaina

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 17:01

    @Tim.Eriksson 422832 wrote:

    ehm…

    http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=8&Page=3&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=92

    Så där ser det INTE ut där 😉

    Hahaha det var ganska kul faktiskt…..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Spotguide

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.