Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny svensk SurfSida om kitesurfing!

Taggad: 

  • Ny svensk SurfSida om kitesurfing!

    Publicerad av nicklash på 11 maj, 2012 vid 16:09

    Nu två år efter att jag kom på ideen till sidan så börjar den bli klar.

    Surfsidan är till för att det ska bli lättare att välja rätt utrustning. Målet är att ha med alla kiteprodukter från alla svenska surfbutiker på en sida. Syftet är att du ska få en överblick av vad som finns på marknaden. Var de säljs, vilka produkter, märken och butiker som är bra och därmed göra det lättare att välja rätt.

    Sidan ska inspirera dig till att utvecklas och lära dig nya trix. Du kan tävla lokalt och nationellt med dina surfkompisar och alla andra.

    Förhoppningen är att många vill delta och skriva vad dom tycker om produkter, butiker, skolor och resmål. Det gör det lättare för andra som funderar på att börja kita, köpa ny utrustning eller som vill åka på en kiteresa.

    Har jag missat att lägga till någon butik, skola, produkt eller trix? Skriv gärna här om ni har tips på förbättringar.

    Och just de adressen till den här surfsidan är http://www.SurfSidan.se

    nicklash svarade 11 år, 8 månader sedan 26 Medlemmar · 44 Svar
  • 44 Svar
  • jacobite

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 17:02

    Bra initiativ. Ser lovande ut!

  • pelle-surf

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 20:29

    Ser jättebra ut, hoppas att den uppdateras fortlöpande. Det är en sådan här sida som får tiden att gå lite fortare på jobbet, synd att man loggar in med email adress, då arbetsledningen inte alltid uppskattar kitesurfandet på nätet.

  • surfbasse

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 21:12
  • jakobb

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 06:50

    Liquid force – nocomply.se

  • homer

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 06:54

    Det här med trix va ju asbra!

  • petting_4

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 07:26

    naish brädor 2012 – fahlensurf.se

  • nicklash

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 09:28

    Tack!
    Jättebra! Jag lägger till dom också!

  • lidde

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 09:49

    Bra jobbat Niklash, en mycket användarvänlig hemsida!
    Jag har länge eftersökt en svensk hemsida med information om utrustning till deltagare som tagit kurs och är intresserad av att köpa utrustning.
    //Peter

  • pjoter

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 21:17

    riktigt grym sida! Tack om tusan för allt jobb du lagt ner! Tror/hoppas den kan bli stor om den uppdateras kontinuerligt.

    Kommer helt klart länka till den och tipsa elever om den.

    pssst, lägg gärna till http://www.kiteskola.se också. 😉

  • jaca

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 07:38

    Har reggat mig och kommer med några recensioner inom kort!

    Lite feedback…. “Blåsigast just nu” Bonaire 9m/s! Coolt men det hade varit mer intressant om ni hade haft med spots i Sverige istället! Eller kanske möjligheten att göra ett urval av sina egna favoritspots!

    Sedan hade det varit najs med en “hint” om var i webstrukturen jag befinner mig typ som här på Surfzone när jag svarar på ämnet:
    KiteSurfing › Konfen Kitesurfing › Ny svensk SurfSida om kitesurfing! › Svara på ämne

    Hur redigerar jag mina produkter, produkter jag ägt, mina resor?

    Annars har den stor potential om många hittar dit!

  • nicklash

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 09:08

    Kul att det är så många som gillar den!

    Jag hade tänkt ha med “KiteSurfing › Konfen Kitesurfing › Ny svensk SurfSida om kitesurfing!”

    Men eftersom man inte kan gå så djupt:

    Resa – Lägg till resa
    eller
    Produkter – Sele

    Så jag tyckte jag att det var överflödigt.

    Ska se om jag kan få in de svenska vindarna också.

    Redigerar gör man genom att klicka in sig på Mina sidor (Överst på sidan) är där en stor Redigeraknapp under dina personuppgifter. Där kan du ändra/tabort: produkter, produkter jag ägt, produkter jag testat, resor, bilder etc.

    Jättebra! Lägger till http://www.kiteskola.se

  • farbrorfraz

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 13:32

    Se nu för bövelen till att regga er allihopa, så att sidan får lite momentum! Utan användare inge skoj =)

    Grymt jobbat! Nu ska jag lägga till resor =)

  • svinet

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 14:21

    Ser nice ut. Har varit inne och recenserat lite gött

  • acemattias

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 14:38

    Lagg till en kategori med kitereparatorer.
    Vore fint att fa en overblick pa deras lokalisering, service och priser.

    Lagg till ett forum ocksa, sa vi kan flytta dit och slippa hanga pa samma site som vindsurfarna:wink:

  • pelle-surf

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 15:26

    Skulle det vara möjligt att på något sätt samordna sig på sidan. Jag vet att det går att göra här på surfzone och att möjligheten även finns på spotguiden, men det fungerar väl inte alltid så bra. Om du har tänkt att göra någon typ vind-spot karta, så går det kanske även att göra det möjligt att samordna sig där. Om man kunde markera vilken/vilka spotar man tänkt att vara på, datum, tid och kontaktinfo.
    Om det ska fungera, så är det klart nödvändigt att folk engagerar sig på sidan, och vill ha sällskap, men möjligheten finns ju alltid då. Bra då man är ledig på vardagar, när det inte är så många som är ute, eller då man som nybörjare inte har byggt upp kontaktnät. Bara ett förslag

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny svensk SurfSida om kitesurfing!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.