Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny vågbräda – tips?

  • Ny vågbräda – tips?

    Publicerad av gustavw på 29 maj, 2007 vid 15:16

    Hej!

    Antar att ämnet är rätt uttjatat men när man väl ska köpa en bräda känns det ändå rätt att ställa lite frågor här!

    Jag har kört på en DaCurve85 i några säsonger (245*55) som jag precis sålt. Nu letar jag efter en lite större bräda eftersom jag väger ca 92 kg och jag tycker att jag har haft problem i 5.8 vind och även när det är rejält byigt. Jag kommer att använda brädan med 4.2-5.8 längs vågställen på kusten. Jag har en freestyle som jag använder på Roxen så jag letar inte efter några FSegenskaper i brädan utan en ren vågbräda.

    Jag har testat en RRD Cult 92.a som jag tyckte var skön. Funderar på en sån eller en Evo 91:a? Låter det vettigt? Nån som har nåt annat tips?

    Jag har följt tidigare trådar och skulle uppskatta om även nån tungviktare hade nån input:)

    Hälsningar

    Gustav

    oaxen svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nlc

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 15:56

    Har du läst den här tråden ?

  • oldschool

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 19:48

    Hallå Gurra!!!!

    Trodde du satt fast i kontors träsket mest hela tiden 🙂 Men kul år höra att du har tid å köpa nya prylar.

    En annan ligger ju inte i din viktklass direkt, men har hört bra saker om Naish global wave 87. Har sett folk rippa på rätt bra i sideshore med den här…onshore kan jag inte uttala mig om.

    Men den skulle ju funka bra om du får för dig å komma å hälsa på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ha de gott mannen!
    /Pelle

  • gustavw

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 07:01

    Tjena Pelle!

    Det var ett tag sen!!!!!! Det blir en del tid på kontoret men hinner allt som oftast ut på Roxen för lite plattvattenssegling när det blåser iallfall. Det blir en å annan runda till kusterna också men då måste det ju passa med möten och grejjer:) Tycker det är roligare att segla än nånsin!! Vore superkul att hälsa på å få känna lite på sommarsvallet på DH! Kommer du vara kvar på Oahu hela sommaren?

    NLC – Ska ta å läsa den mastiga tråden när jag får lite tid, tack för tipset!

    Är den nån som har nåt vettigt till salu så är det bara att hojta till

    /gustav

  • oldschool

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 21:04

    Kul å höra att du får lite segling iaf.

    Siktar på att komma hem ett par veckor i juli-aug. Har redan fått ett par fina dar på DH med lite småswell. Nu börjar man bli sugen på ett riktigt rackarbajsar swell…så man kan komma över vilopuls igen!

    Om det inte blir nåe vindsurf eller surf när man e hemma så vi väl ta oss en bläcka!! 🙂

    H de gott

  • oaxen

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 05:43

    @GustavW 386940 wrote:

    Tjena Pelle!

    Det blir en del tid på kontoret men hinner allt som oftast ut på Roxen…

    “En del tid…” Varenda jäkla gång man stuckit ut tidigt till udden så nog tusan är Gustav redan ute på vattnet! Jag skulle vilja säga att det blir en del tid på vattnet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny vågbräda – tips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.