Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny våtdräkt

  • Ny våtdräkt

    Publicerad av larssa på 6 maj, 2012 vid 16:06

    Någon som kan ge en recension på våtdräkterna från 2012: Gul Profile, Mystic Empire eller Billabong Revolution???

    Eller har tips på någon annan bra?

    larssa svarade 12 år sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • larssa

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 20:17

    eller Rip Curl Dawn Patrol ?

  • lima-ko

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 21:21

    Jag kör 2012 Mystic Lightning 5/4 som är snäppet över Empire, tänkte dock köra Empire 3/2 shorty longarm men den kunde jag inte få på mig utan hjälp (neoprenet runt hålet var långt ifrån lika stretchigt som på Lightning)
    Så pröva att du kan komma i den utan hjälp först, är du stor över axlarna eller lite orörlig kan det bli svårt.

    Då skulle jag satsa på Lightning istället (om du ser samma fördelar som jag med frontzip – helt tät krage), den är riktigt fet, annars Voltage eller Crossfire.

  • acemattias

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 00:02

    Tycker Gul gor fina grejor, Vortexdrakten jag kor med ar super. Battre material/kvalitet an Billabong tycker jag, Mystic har jag inte provat.

  • jaca

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 09:01

    Hej Jag hakar på denna tråd om det är OK.

    Jag är sugen på en Crossfire 43 Shortleg Longarm som sommardräkt. Långa ärmar som värmer armbågsleden och korta ben som ändå går över knäna. Kör barfota så fort som temperaturen medger detta. Har en RipCurl 32 med långa ärmar och korta ben men fryser i den på sommaren. Finns det några liknande dräkter från andra tillverkare? Någon som har tips?

  • t_h_s

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 09:27

    Jag är också lite sugen på denna combo. Oneill gör en Gooru variant. Oneill passar mig bättre i strolekarna och är dessutom grymt stretchiga. 2011an verkade dock kanske lite varmare med lite SL på mage och rygg. finns både i 3×2 och 4×3

    http://www.oneill.com/#/men/europe/collection/men/wetsuits/surf/wetsuit_collection/gooru_gbs_34_length_1/black/

  • t_h_s

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 09:29
    jaca;687831 wrote:
    Hej Jag hakar på denna tråd om det är OK.

    Jag är sugen på en Crossfire 43 Shortleg Longarm som sommardräkt. Långa ärmar som värmer armbågsleden och korta ben som ändå går över knäna. Kör barfota så fort som temperaturen medger detta. Har en RipCurl 32 med långa ärmar och korta ben men fryser i den på sommaren. Finns det några liknande dräkter från andra tillverkare? Någon som har tips?

    Jag är också lite sugen på denna combo. Oneill gör en Gooru variant. Oneill passar mig bättre i strolekarna och är dessutom grymt stretchiga. 2011an verkade dock kanske lite varmare med lite SL på mage och rygg. finns både i 3×2 och 4×3

    http://www.oneill.com/#/men/europe/collection/men/wetsuits/surf/wetsuit_collection

  • jaca

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 09:47

    OK den ser riktigt schysst ut! Precis det jag är ute efter Vem har Gooru (style#3710, green/black) hemma i lager och vad kostar dom?

  • t_h_s

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 11:18
    jaca;687838 wrote:
    OK den ser riktigt schysst ut! Precis det jag är ute efter Vem har Gooru (style#3710, green/black) hemma i lager och vad kostar dom?

    Tex Fahlen säljer Oneill men de verkar inte ha den varianten hemma.
    KoW har 4×3: http://www.kingofwatersports.com/oneill-gooru-4×3-gbs-34-length-wetsuit-i25778.html
    resp 3×2: http://www.kingofwatersports.com/oneill-gooru-3×2-gbs-34-length-wetsuit-spring-i27127.html

  • larssa

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 19:08

    Lutar åt att det blir en Prolimit Fusion Steamer 5/3 från Surfbussen.
    Några synpunkter?
    Recensioner?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.