Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya bilder från Åsa

  • Nya bilder från Åsa

    Publicerad av ola-h på 7 november, 2001 vid 11:20

    Nu finns lite nya bilder från Åsa på min surfsida. De är från i lördags. Det var rätt risiga förhållanden, visserligen sidvind, men endast mycket små vågor och rätt byigt. Vi hade dock en duktig fotograf (Niclas Elmrin) med schyssta prylar (Canon D30, 300/2.8) på plats så bilderna är ändå betydligt snyggare än vanligt.

    Klicka på mitt namn nedan för att komma till min sida.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • pher

    Medlem
    7 november, 2001 vid 11:39

    Grymt snygga bilder! Kanon

  • borje

    Medlem
    7 november, 2001 vid 11:58

    Instämmer

  • pher

    Medlem
    7 november, 2001 vid 12:11

    Skriv ihop ett litet reportage om hur denna dagen var och övertyga fotografen att släppa på bilderna “gratis” så har vi en bra artikel till tidningen 😉

  • Johan!!

    Gäst
    7 november, 2001 vid 13:12

    Ja jäklar va goa, man blir ju inte så lite seglingssugen när man ser dom.
    Riktigt snyggt kvällsljus och inte ser väl förhållanden såååå “risigt ut”???
    bakat.jpg

    //Johan

  • fk

    Medlem
    7 november, 2001 vid 14:54

    Kanon bilder.

    /FK

  • mexi_

    Medlem
    7 november, 2001 vid 15:54

    Det är precis så där jag vill lära mig att hoppa, HUR gör man??????

  • teabag

    Medlem
    7 november, 2001 vid 16:10

    suveränt helt enkelt att både få till komposition skärpa och ljus. inga dåliga bilder det där och jag snodde den på Åsa “sprutande” som skrivbordsunderlägg.OK?
    ha´t bra

  • mexi_

    Medlem
    7 november, 2001 vid 16:14

    mmmmmmmmm, menade hoppet………

  • ola-h

    Medlem
    7 november, 2001 vid 16:43

    Mitt hopp är ett kraschat, men hyfsat OK, bakåtförsök. I sidvind, ta fart, kör upp avslappnat på vågen och hoppa upp, lite upp mot vinden, men inte för mycket. Jag tror inte man skall ha för mycket sväng när man lämnar vågen. Kolla sedan över axeln, ner i vattnet. Det är en härlig syn, man ser en helt ren, “orörd” del av vågens baksida under sig. Nu är tricket, tror jag, att verkligen fixera landingen med blicken och att göra det tidigt. De gånger jag satt detta hopp har jag verkligen tänkt just på att sätta landingen, inte på att snurra.

  • mexi_

    Medlem
    7 november, 2001 vid 17:12

    ok, skall testa nästa gång!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 17:56

    de va la gött med VANESA PARADI I ÅSA och sjysta rides i G-Ö-T-E-B-O-O-O-R-G/Bengt-brusad (Sveriges senaste orkan-surfare)

  • borje

    Medlem
    7 november, 2001 vid 17:57

    Här har vi fotografen till tidningen som planeras?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 21:04

    är det svårt, eller ska man börja så fort man kan hoppa i dom vågorna?
    framåtloop är ju aningen läskigare..
    man kanske skulle lära sig noslanda ordentligt först? 🙂

  • ola-h

    Medlem
    8 november, 2001 vid 12:29

    Ja, själv har jag faktiskt aldrig ens testat framåt. Jag brukar skylla på att jag inte gillar att hoppa så mycket över huvud taget på grund av mina dåliga knän, men sanningen är den att jag är feg. Kanske skulle det gå om jag lovade hela konfen att prova nästa surfdag? Jag har ju trots allt tänk börja framåtloopa sedan 80-talet.

    I vilket fall som helst, jag tror alla håller med om jag säger att framåten är mycket, mycket lättare att sätta än bakåten. Egentligen är jag rätt säker på att skaderisken också är mindre vid framåt än vid bakåt. Det som kanske skiljer är att i en framåt slår man sig som mest när man gör så risiga försök att man inte ens får rotation medan man vid bakåtförsök går helt säker enda tills dess man börjar komma i närheten av att sätta dem och överroterar en och annan.

    Både bakåt och framåt går att börja med så fort man kan hoppa, men jag tror det inte är så stor ide med bakåt innan man har hyfsad koll. När det gäller framåten däremot, finns det exempel på folk som lärt sig den långt innan de har koll på t.ex. höga hopp med noslandningar. Vissa säger att framåten tekniskt sätt till och med är lättare än en 360 eller till och med en vanlig gipp. Många skäl att prova, alltså.

  • ola-h

    Medlem
    8 november, 2001 vid 13:57

    Förhållandena var verkligen inte så bra förutom för det faktum att det var bra sidvind, det var byigt och väldigt långt mellan de set som rullade in. Fotografen lyckades dock på något sätt få det hela att se bra ut i alla fall. I vanliga fall brukar det snarare vara tvärtom, på bild ser de mesigt ut fast det kändes som masthögt.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya bilder från Åsa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.