Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya DYRA JP-brädor

  • peter-andersson

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 15:29

    alltid sagt att de där hundans surfers paradise har överpriser
    “PRIS: 124999:- inkl stroppar & Fena”

    Tacka vet jag surfcompaniet wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 15:30

    Köp surfbrädan i Tyskland eller Danmark där får Du en årets bräda för under 10 000:-.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 18:43

    varför då? dom är väl inte billigare?

  • joeithafish

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 18:48

    Där ligger väl priserna runt 12-15000, något mer sansat men då är det ju inte en sprillans JP utan en sketen starboard wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 18:57

    A H A ! ! ! såg inte den extra 9:an som hade smitit in.. smile.gif
    jag börjar bli så van vid deras felskrivningar så jag börjar rätta undermedvetet.. =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 19:39

    Starboard är en vinnande bräda i många stora tester, och sen slipper man ju den där cowboy designen som är så fruktansvärt ful!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 21:10

    Sa pojken som är sponsrad av dom och har 30% rabatt.
    Det stinker på denna konf med allt skitsnack.
    Köp en tysk eller engelsk surftidning och översätt till svensk valuta.
    Så är det dyrare.
    Unge herr VäxjöPeter sluta upp med din smygreklam

  • peter-andersson

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 23:48

    om du kollar wink.gif gubben efter mitt inlägg kanske du kunde märka en viss ironi i det hela, alla som är hyffsat funtade fattar nog att det halkat till en liten siffra för mycket i surfers paradise pris, för ingen bräda kostar väl 125.000kr?

    eller missade du det anonyma herr anonym? eller är det så som man fick lära sig på psykologin “barn under 11 år förstår inte ironi och skämt i allmännhet” ?

    för övrigt tycker jag det vore trevligt om du kunde ta och logga in igen innan nästa inlägg så att vi alla på denna konfen kan föra en debatt på samma nivå?

    sen din lilla slutklämm att jag för smygreklam, kan man kalla det “smyg” det var ju inte precis som om jag skrev det baklänges så att det blev speciellt mycket smyg med det, men då skulle väl förståss inte du förstått..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 augusti, 2002 vid 14:50

    Man kan pruta mycket utomlands, därför gäller inte priserna i tidningarna. Detta är bara ett tips att spara pengar, i varberg kanske man kan få med ett par hängsele linor om man handlar en kompl. surfutrustning, men då får man ha tur.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2002 vid 06:38

    visst köp utomlands, det gör att man i sverige säljer ännu mindre grejer som gör i sin tur att priserna måste höjes ännu mer. E du dumm eller, köpp här hemma och sponsra våra affärer här istället så att det bli en blomstrande billig bussiness igen!!!!!

  • adde

    Medlem
    16 augusti, 2002 vid 08:32

    …men att bara handla utan att ifrågasätta kommer ju knappast dra ned priserna, eller hur? Handlarna kan kanske hålla ett högre pris än i andra länder just för att många är “dumma” nog att lasta upp sedelbunten på disken utan blinka. En konkurans från postorder firmor i Europa kanske kan ge en spark i baken på endel säljare. Jag tror att de flesta ändå kommer att välja att handla i sverige, pga närheten, klämbarheten och säkerheten. Men bara vetskapen om att det är 1500 spänn billigare att handla ett Naish på looping.de än på megmax kan kanske tvinga ned priset…

    /adde

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2002 vid 09:50

    Efter att ha jämfört svenska, danska & tyska websidor verkar det som att vi i Sverige är relativt dyra på segel & master men brädpriserna är förhållandevis konkurrenskraftiga…med tanke på de små försäljningsvolymer det rör sig om i Sverige.

    – SP ligger vid en jämförelse med lonasport faktiskt hyfsat bra till i pris på de brädor de säljer, därmed inte sagt att det är billigt! (lonasport.de: RRD Waveone=1295,00 euro, Fanatic Goya=1279,00 euro och Mistral Razor=1279,00 euro).
    – Megmax håller i princip samma pris som lonasport.de på Naish vågbrädor.
    – Surfersworkshop ligger bra till prismässigt med Exocet.
    – Surfcompaniet tycker jag har priser i överkant om man jämför med Tyskland & DK. Främst på F2-MP (lonasport.de: F2-MP=889,00 euro) men även på Starboard.

    Slutligen kan man bara konstatera att danska Sönderborg (http://www.surf-swc.dk/) har bra priser på det mesta! Eller vad sägs om 6598,00 dkk för Starboard Acid D-ram?!
    Är det någon som varit där? Är det en “riktig” butik eller garage/lagerförsäljning?

    Man får ha i åtanke att många av de internetshopar som existerar har mkt låga lokalkostnader (jmfrt med ex. Surfcompaniet & SP) och i vissa fall ringa lagerkostnader. Detta borde göra att priserna ska vara lägre…Å andra sidan säljer ex SP större kvantiteter. Varför inte införa någon form av bonussystem för trogna kunder. Det tror jag många butiker skulle tjäna på.
    Tycker att det borde vara självklart att man kan få en bra deal om man köper en helt ny segellinje+ny bräda.

    /EnSomKöperNytt&BegISverige&Utomlands

  • oscar

    Medlem
    17 augusti, 2002 vid 13:40

    Tänk på att priset på lonapost för F2 MP är reapriset på 2002. Köper du från Surfcompaniet för 12999 (eller vad det kostar) bör du få en sprillans 2003a som finns ute nu. Kolla http://www.f2.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 augusti, 2002 vid 14:31

    Starboarbrädorna wood kostar 9000:-hos Surfhaus, i Sverige ca 12500:- stor skillnad och det är samma garanti där som hemma. Priserna på deras hemsida kan man hoppa över.

  • tomtenissen

    Medlem
    17 augusti, 2002 vid 14:38

    Även danska SWC tar c:a 9k för sina Stars, betydligt närmare. Har du inte gett upp än?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya DYRA JP-brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.