• oscar

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 06:13

    Lower angel of attack? Kan den få det? Den ligger ju som ett strykjärn på vattnet och problemet är att få den att släppa! Mastfot längst bak, stroppar längst bak och den ligger fortfarande som klistrad…..men snabbt går den…

  • ola-h

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 08:49

    Jag har en iS101 på G (borde ligga på flyget nu). Lånar gärna ut den för test när den dyker upp. Jag är dock så oerfaren på den här typen av brädor att jag knappast kommer kunna ge några välinformerade utlåtanden om den förutom från ett slags snabbåkningsnybörjarperspektiv.

  • jester

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:01

    Faen va brädor SB spottar ut. Hinner dom verkligen lägga ner tillräckligt med tidpå resp storlek?
    Speeden såg riktigt najs ut, men lättvindsbrädorna såg ju minst sagt märkliga ut…

  • oscar

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:06

    Förmodligen har de ju bara bytt namn på F-type och vanliga sonic, verkar ju inte vara några större skillnader….

  • bjarke

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:07
    Jester wrote:
    men lättvindsbrädorna såg ju minst sagt märkliga ut…
    Om du bemärkar att F-Typen är borta och att den alltid har vårit typ en formula med lite smalare tail for bättre prestanda på halvvind och inte extrem upp/downwind då blir det lite klarere. Lite snabbare rocker änn tidligare F-Type (soim såg rätt lika ut i outline) då blir dom nog rätt snabba i riktigt lätta forhållende; sen är kommer man nog oavsett välja nåt mindra änn 133/145 om det börjar bli lite fart i vinden. Dom två brädorna är nog mest tänkt for såne slalomforhållende där ochså FW-brädorna går hyfsat, dvs. upp til kanskje 7m/s eller nåt. Tror jag iaf; det verkar väre ett vist sammanträff mellan dom stora isonic og att F-type forsvann.

    edit: Oscar var snabbare…

  • jester

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:28

    Spelar ingen roll vad dom hette förra året egentligen… Många brädor är det ändå… Och för att citera Surfan (ang Lättvinds-ladgårdsdörrarna): “Vad är det där för j-vla mongo-brädor?” :D:D

  • ola-h

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:48
    Jester wrote:
    Faen va brädor SB spottar ut. Hinner dom verkligen lägga ner tillräckligt med tidpå resp storlek?
    Speeden såg riktigt najs ut, men lättvindsbrädorna såg ju minst sagt märkliga ut…

    Principen för Starbord är att inte ändra en shape om den inte ger signifikanta fördelar i direkta testar mot föregångaren. Vad som sedan är sinifikant beror lite på brädans inriktning. För slalom/racing kan ju även småskillnader vara viktiga medan det i våg är lite mer “suddigt” vad som är en bättre bräda.

    När det gäller tidsaspekten är det ju rätt många personer inblandade i utvecklingen även om det är Tiesda och Per som shapar alla prototyper.

  • speedjanne

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 10:12

    Starboard=Tunga brädor!

    Känn på en Starboard och en Tabou Manta i samma storlek….

    Saknar dock gipparna på min Sonic 100.

  • speedjanne

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 10:13

    Starboard=Tunga brädor!

    Känn på en Starboard och en Tabou Manta i samma storlek….

    Saknar dock gipparna på min gamla Sonic 100.

  • oscar

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 10:15

    De är 100% fler shapers än de andra märkena (förutom JP). Tiesda och Per så de ska ju hinna med dubbelt så många shaper per år.

  • tobhed

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 11:55

    Pratade med Per Andersson tidigare i veckan och tyckte att de skulle ha en slalombäda mellan isonic 50 & 87 och då “upplyste” han mig om att de har 69 olika shapes redan och att många av dem fanns i 2 eller 3 konstruktioner så det blir ju en del… 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.