• gogga

    Medlem
    25 november, 2006 vid 00:52

    hahahaha, du i ett bigbrother hus, hade nog fan blivit bra tv det!

  • niccoschiller11

    Medlem
    25 november, 2006 vid 00:59

    Tackar för infon:-)
    /Nicco

  • niccoschiller11

    Medlem
    25 november, 2006 vid 01:05

    Hej du!
    Skulle inte tro det….Man kan ju faktiskt modda själv och sno bra lösningar! Det har jag gjort och slipper t ex uppgradera min bom. Var menat som ett bra tips att kolla lösningarna….Segelmakarna kan dessutom göra underverk:-)

    Peace!
    /Nicco

  • yann

    Medlem
    25 november, 2006 vid 01:13

    Bara för att reda ut missförstånden lite…
    Det som står under ens username är inget man väljer själv utan har att göra med (mitt antagande) hur många inlägg man gjort, hur ofta man loggar in och vilken frekvens man har på inläggen.
    Pooh-bah har inget med bajs att göra:
    http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=pooh-bah

    Mao så står det pooh-bah under Sam av samma anledning som det står Noobe under Nicco.

    OT. Hade vart intressant om Steffo eller någon moderator kunde förklara detta lite närmare eftersom detta bara är mina egna antagelser.

    *hick*…bäst att lägga sig nu. Verkar bli bra tryck imon!

  • sourra

    Medlem
    25 november, 2006 vid 01:15

    Intressant diskussion ni har här.

    Vad jag tycker är intressant är hur dyra kites är jämfört med vad de kostar att tillverka. Som jag lät påskina i en annan tråd beträffande brädor tillverkade i Kina så är det ett jäkla påslag innan saker och ting når stranden i Sverige. För egen del kan jag beställa pryttlar från en fabrik som bland annat tillverkar kites för ett par av de stora performancemärkena som dominerar i landet. Mitt pris för 1 x 8m2 hybrid med bom + 1 x 12 m2 bow med bom är $676 + frakt = $890 = ca $450/st = ca 3150kr /kite och då är det i småskalig försändelse. Sen tillkommer förvisso moms men är det inte småfuckat att skiten kostar nästan 3 gånger så mycket när den når slutledet i butik? Självfallet tycker jag att folk som brinner för kite ska kunna leva på import och sälj och troligtvis är det mellanhänder som suger i sig det mesta, men visst är det galet att det förhåller sig som det gör?

  • niccoschiller11

    Medlem
    25 november, 2006 vid 01:31

    Tackar för förklaringen Yann!
    Det verkar inte som om Pjotr hajjat det heller….:-)

    Du, visst sökte väl du jobb på ett företag som hette Nature´s Own en gång i tiden? Har precis för mig att jag sett din ansökan och att vi träffades på Galaxen en gång, samt att jag tror jag sett dig i Hossegor också då jag krokat en donna och inte var så pratsugen, he he (Sorry).
    Var inte ledsen över att du inte fick det jobbet bara! Ärligt talat så suger ägaren fett och kallar sina anstälda för höns och idioter, samt lurar skjortan av alla distributörer utan att blinka! Jag övergav det sjunkande skeppet i tid som tur var, phu….Drog faktiskt till Indo och Brasilien på mitt avgångsvederlag och surfade.
    Riktigt fina bilder från Indo by the way på din hemsida!!! Kände igen Uluwatu och Dreamland och tror det var Balangang va? Var du på Nusa Lembongang? Där är det underbart med surf på tre olika rev vid olika klockslag, så man kan surfa hela dagarna!!!!
    Verkar som html-hackandet sitter i dessutom för hemsidan är ju RIKTIGT snygg.
    Hoppas allt är bra med dig annars och att vi ses på vattnet….Måste vila kroppen imorgon samt ta hand om min lilla fru, men på söndag blir det mer sv och bra tryck så då blir det nog Läjet eller Drage (längst ut).
    Bor du fortfarande i Götet eller har du flyttat söder över?

    ´Lev väl!
    Nicco Schiller

  • niccoschiller11

    Medlem
    25 november, 2006 vid 01:37

    Håller med till 100 %!!!!!!
    Låter intressant med kiterna du har på g.
    /Nicco

  • niccoschiller11

    Medlem
    25 november, 2006 vid 01:42

    Pjoter, jag står för varenda ord och har inte druckit mer än en konjak. Det blir ju antagligen surf imorgon:-)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Spara det också du om du orkar jobba dig, Pjotr eller hur det nu stavades (Polskt va?)……
    Sov gott!

  • yann

    Medlem
    25 november, 2006 vid 01:43

    Jodå, kommer ihåg dig från innan IT-krashen! Kommer aldrig förlåta dig 🙂 Nä, skämt åsido så löste det sig. Har jobbat som system/webbutvecklare och konsult sedan dess. Hossegor ja, men jag minns inte dig därifrån. Hade la fullt upp själv kanske :-). Sett dig i Läjet några ggr oxå men aldrig vart läge å tjingsa. Se upp för röda Ozone kites i helgen, spöar det mesta i kiteväg 🙂

  • fifi

    Medlem
    25 november, 2006 vid 03:27

    Shit vad folk tar Steffo seriöst nu för tiden…..kul med lite nya bråk, uppfriskande!

    Det är inte Shannon som startade best kiteboarding…de har hans namn för att det är ett coolt namn och så fick han dinero för det och skitsamma om han är aussie eller amerikan för det är fel info i alla fall.
    Sam ligger faktiskt dessutom inne med ganska mycket mer info än “allmänheten” om best och whatever bråk det var mellan EH och Best förr i tiden
    ….två olika företag som gör sin sak och att de alltid jämförs är bara löjligt nu, bråket är över o alla minds their own buissnes! Och ja, jag tycker också att både EH och best kitarna(de nya båda) är skitfula men skit samma.

    Pjoter är också en sund och vettig kille med bra värderingar och man kan lita på att han ger en rättvis bedömning i de flesta fall eftersom han är “neutral”.

    Steffo har så länge jag hängt här alltid varit lite tufft med ord, men alla(undantag finns alltid) vet att i slutändan så är alla vänner och vi sysslar med samma roliga sport. Så lägg ner märkesdizzarna nu och hjälp varandra istället.

  • lina

    Medlem
    25 november, 2006 vid 08:32

    ROPEN SKALLA

    FIA TILL ALLA!!!!

    surfat något? solbränna eller brun utan sol? leverfunktion?

  • eklov

    Medlem
    25 november, 2006 vid 10:31

    bästa inlägget på sjukt länge här på steffo…

    är nicco ditt riktiga namn eller har du bara snott det från steven segal, eller ni kanske är brothers? ni verkar ialla fall lika coola…

  • niccoschiller11

    Medlem
    25 november, 2006 vid 12:54

    Håller absolut med Fifi!!!
    Det började med att jag undrade vad som rent tekniskt förändrats på nya EH Ripper, som pimpades så för från Huge som säljer EH (ska inte sådant anmälas på Steffo by the way)!!!! Sedan försökte jag ge lite tips för att utveckla kites och bommar genom att kolla på BEST Kiteboardings hemsida (faktiskt riktigt smarta lösningar som man kan modda till själv). Jag tipsade dessutom om att faktiskt så håller BEST riktigt bra priser genom en kille i Svedala som heter Robert Brusberg. Jag tjänar inte hans syften!!!!
    Rätt oskyldigt uttalande tycker jag faktiskt:-)), varpå jag blev rätt förbannad på Sams sätt att använda Forumet, liksom du verkar ogilla……..
    Att jag tog till lite hårda ord var mer ironi än alvar, men det är ju svårt att få fram ironi om man inte snackar samma “språk” i mail! Citate:-You are about to enter a world of pain!” kommer från filmen “The Big Lebowski” och är verkligen ett skämtsamt citat från ett nöt men genomsnäll vietmanveteran…..men det är ju inte lätt att veta om man inte sett filmen så klart……

    Hoppas du ser hela sammanhanget nu och inte dömer efter att ha klivit in mitt i diskussionen. Snuttifierad dokusåpa kan också bli HELT FEL;-)……

    M v h,
    /Nicco Schiller
    (och ja, det är mitt riktiga namn och jag står för varenda ord jag skrev även idag…Har ni synpunkter så framför dom efter att ha läst allt och begrundat! Det är ju det ett FORUM är till för…..)
    – For the freedom of speach, democracy, and emancipation! (Roots man!)

  • niccoschiller11

    Medlem
    25 november, 2006 vid 12:55
    Fifi wrote:
    Shit vad folk tar Steffo seriöst nu för tiden…..kul med lite nya bråk, uppfriskande!

    Det är inte Shannon som startade best kiteboarding…de har hans namn för att det är ett coolt namn och så fick han dinero för det och skitsamma om han är aussie eller amerikan för det är fel info i alla fall.
    Sam ligger faktiskt dessutom inne med ganska mycket mer info än “allmänheten” om best och whatever bråk det var mellan EH och Best förr i tiden
    ….två olika företag som gör sin sak och att de alltid jämförs är bara löjligt nu, bråket är över o alla minds their own buissnes! Och ja, jag tycker också att både EH och best kitarna(de nya båda) är skitfula men skit samma.

    Pjoter är också en sund och vettig kille med bra värderingar och man kan lita på att han ger en rättvis bedömning i de flesta fall eftersom han är “neutral”.

    .
    Håller absolut med Fifi!!!
    Det började med att jag undrade vad som rent tekniskt förändrats på nya EH Ripper, som pimpades så för från Huge som säljer EH (ska inte sådant anmälas på Steffo by the way)!!!! Sedan försökte jag ge lite tips för att utveckla kites och bommar genom att kolla på BEST Kiteboardings hemsida (faktiskt riktigt smarta lösningar som man kan modda till själv). Jag tipsade dessutom om att faktiskt så håller BEST riktigt bra priser genom en kille i Svedala som heter Robert Brusberg. Jag tjänar inte hans syften!!!!
    Som svar fick jag:
    *********”Sluta tjata EH är bäst!” o s v…….
    Detta bl a från Sam rätt oskyldigt uttalande tycker jag faktiskt:-)), varpå jag blev rätt förbannad på hans sätt att använda Forumet när han börjar påstå att jag är kär i Robban, med undermeningen “köpt av BEST”, liksom du kritiserade att jag blev förbannad på honom……..Hajjar du nu?
    Att jag tog till lite hårda ord var mer ironi än allvar, men det är ju svårt att få fram ironi om man inte snackar samma “språk” i mail! Citate:-You are about to enter a world of pain!” kommer från filmen “The Big Lebowski” och är verkligen ett skämtsamt citat från ett nöt men genomsnäll vietmanveteran…..men det är ju inte lätt att veta om man inte sett filmen så klart……

    Hoppas du ser hela sammanhanget nu och inte dömer efter att ha klivit in mitt i diskussionen. Snuttifierad dokusåpa kan också bli HELT FEL;-)……

    M v h,
    /Nicco Schiller
    och ja, det är mitt riktiga namn, jag är helsvensk! Som om det skulle spela någon roll men det var också ett personligt och rasistiskt påhopp som jag fick mot mig (kanske borde anmäla personen i fråga, hmmm?!).
    Jag står för varenda ord jag skrev även idag…Har ni synpunkter så framför dom efter att ha läst allt och begrundat! Det är ju det ett FORUM är till för…..)
    – For the freedom of speach, democracy, and emancipation! (Roots man!)
    __________________

  • niccoschiller11

    Medlem
    25 november, 2006 vid 12:57

    TACK!

    /Nicco, still sober:-) men på väg till Draget…Surf´s up. Rock on!

Sida 4 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.