Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Np X6 Rdm

  • robin

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 12:02

    @Carrera 530804 wrote:

    Hej någon som har koll på nya X6 RDM masterna från NP
    Funderar lite på hur de fungerar på några år gamla segel som tex. Combat
    från 05-06!
    Läst / Hört något?

    Jag har för mig att det var ett inlägg för ett halvår sedan om just det. Sök här på konfen.

  • bananen

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 14:54

    Jag har haft en som jag knäckte typ tredje rundan, och reklamerade. Är säkert en okej mast, men dock ej pre-preg. Om man tittade på de brustna fibrerna kunde man (utan att vara vetenskapsman) se att de inte var helt vätta.

    Kan lova att den inte funkar på gamla Combats dock!!! Jag hade05or tidigare och körde med en RDM med constant curve vilket funkade jätte bra, men NP bytte mast kurva 07 och master 07 och framåt har inte constant curve. Resultatet blev ett platt och livlöst segel.

    Mina Combat 08 funkar givetvis kanon på de nya masterna – speciellt X-Combat masten, som ersatte X6RDM en 😉

    Jag tror att jag hade ett måndags ex, för den knäcktes på “fel ställe” i ett tilflle när allt borde hållt. Om du har råd så något annat. Tror tex att Simmer RDMen går bra på Combat och kostar mindre.

  • carrera

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 11:01

    @bananen 530843 wrote:

    Tror tex att Simmer RDMen går bra på Combat och kostar mindre.

    Vet du om Simmer RDM én 08 är konstant kurv eller måste man leta äldre model?

  • dr-masse

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 12:53

    Slå ett mail eller en pling till gänget på Surfers så reder de ut det där.

    Men – Simmers mast är väl inte helt identisk med powerex längre (var ju samma mast länge), men böjkurvan är mig veterligen fortfarande väldigt snarlik, går ju fint att köra ny simmer mast i äldre simmer segel exempelvis. Så – hyggligt “standard” cc för en RDM skulle jag tro.

  • carrera

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 13:51

    @dr Masse 532382 wrote:

    Slå ett mail eller en pling till gänget på Surfers så reder de ut det där.

    Det var tack vare lite tvetydig info från SP som jag la upp tråden till att börja med! Jag ställde frågan om NYA X6 RDM funkar till 05-06 Combat o fick då svaret att det gick ALLDELDES UTMÄRKT… men nog om det nu, jag tror mig ha hyffsad koll!

  • dr-masse

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 14:56

    Ha, ha! Ja, det är f-n inte lätt med master och segel…

    Men – det jag tänkte på och vet att de testat på Surfers är Simmer master i NP segel.

  • bananen

    Medlem
    26 februari, 2009 vid 18:09
    Carrera;532390 wrote:
    Det var tack vare lite tvetydig info från SP som jag la upp tråden till att börja med! Jag ställde frågan om NYA X6 RDM funkar till 05-06 Combat o fick då svaret att det gick ALLDELDES UTMÄRKT… men nog om det nu, jag tror mig ha hyffsad koll!

    Det låter konstigt… När jag diskuterade master med dom var de väldigt tydliga med att NP har ändrat mast kurvan.

    BTW, jag har en Powerex RDM 370 av modell 08 som bringar harmoni till mitt Combat 4.0. Känns skitbra och “ser rätt ut” när jag riggat det. Ingen aning om det är en perfekt matchning i kurva, men jag kan verkligen rekomendera masten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Np X6 Rdm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.