• anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2001 vid 18:49

    jag tror det, men vem är willy skipper?

  • krille

    Medlem
    11 oktober, 2001 vid 19:09

    Det sura i kråksången är att det med största sanolikhet är någon rackare som satt den innan, om man inte snackar om trick i stilen: köra fort utav helvete och ladda rakt in i en brygga med flit eller nåt………föresten ladda rakt i en brygga har säkert Robert Teritihau redan gjort……det är nog kört 🙂
    får jobba på redan namnsatta trick tror jag…..
    /Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 oktober, 2001 vid 11:25

    …och inte visste jag att Spock var vindsurfare. Förresten, då borde ju alla Vulcans vara vindsurfare och mig veterligen har man ännu inte sett någon vindsurfing i Star Trek.

    /Kirk

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 oktober, 2001 vid 11:45

    Jag tror mig ha uppfunnit ett trick. Har i alla fall aldrig sett det varken på film eller live. Då jag är lite ödmjuk väljer jag en mer vetenskaplig benämning och inte mitt eget namn eller alias.

    Tricket heter “Backwinded Clew-first Upwind 360”. Det är faktiskt sant. Är det någon som har gjort detta tidigare och vad kallas det i så fall? Är det tidigare okänt ska jag nog döpa det till “Ap-vind 360”. Tacksam för så många erkännanden som möjligt.

    /Robert (Robinthewater)

  • surferic

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 09:33

    Någon som har ett annat namn för: Hoppa-upp-som-i-en-vulcan-släpp-bakre-handen-å-glid-baklänges-så-långt-som-möjligt-å-vrid-sedan-tillbaka-brädan-180grader-å-greppa-på-nytt-bakre-handen-och-fortsätt-å-plana-frammåt?
    Tacksam för svar.

  • ola-h

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 12:22

    Det brukar nog snarare vara så att den som förts sätter tricket får döpa det. Att det uppkallas efter någon variation på originatorns namn händer också. Exempel på det förra är crazy Pete (där “Pete” inte är han som hittade på/satte tricket) och Willy skipper (påhittat av Dave Kalama om jag inte minns fel). Exempel på det senare är Cheese roll (efter förnamnet hos Cesare Cantagalli) och Wymaro (“plattvattenwave-360”, efter Bill Wyman).

    Ola H.

  • aerial-arnie

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 13:43

    eller: DUBBLEDUCK. Ingen som gör den i vår lomma-gänget utan jag, men det finns säkert 1001 andra ute på gjorden som gjorde den för länge sen: Börja som en duck jibe, halvvägs i kurvan duck-jiba man seglet helt o hållet tillbaka och då kommer du ur jiben clew-first. Jag vet: “meningslöst-jibe” men roligt och ser orhört stilligt ut. Det behövs bara lite fantasi för att göra direkt efter en clew-first-sail-body360 och voila du har snurrat omkring som den snurrande holländare!!

    kör hård

    holländare, som har blivit local på lomma stranden, kallat oftast för den “snurrande” holländare

  • wisco

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 15:08

    är det inte så att de flesta freestyle-tricksen redan har funnits en gång i tiden men har blivit pånyttfödda och omdöpta i den senaste freestylevågen? Jag har sett willyskippern under flera namn i gamla tidningar. Har en bok framför mej just nu, från 1986 där någon gör en väldigt snygg sådan, men just här står det inte vad tricket kallades på den tiden… Har en fun-sport tidning från nån gång på mitten av 90-talet där jag har för mej att tricket kallades nåt i stil med “snurra-brädan-180-och-landa-planandes-på-nosen” … eller nåt…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 19:16

    låter som en misslyckad vulcano

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2001 vid 19:27

    Vill bara tillägga att “Crazy Pete” inte är något trick egentligen!
    Det var Mikel “Macgyver” Viscovich och Örjan Jensen som kom på detta trick.
    Sen var det någon Amerikan som såg det och snodde det och publicerade det i en Amerikans surftidning som Crazy Pete.

    All ära till Macgyer och Örjan som först kom på tricket och döpte det till Macoflip.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.