Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjar hjälp

  • Nybörjar hjälp

    Publicerad av anonym-anvandare på 21 juli, 2002 vid 15:21

    Tja!!

    Skulle vilja vet hur stor skillnad det eh att segla en bräda utan centerbord. Just nu seglar jag en gammal skorv på hela 3.80 lång =) med 6.3 segel…80-talare tror jag wink.gif.. Funderar på att köpa en ny…låter det som en bra idé hehe.. Jag testade att ta bort centerbordet men det gick inge bra..för då gled jag bara i sidled. Snälla dela med er av era kunskaper så jag blir visare inför mitt nya köp!! ciao

    joeithafish svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • joeithafish

    Medlem
    21 juli, 2002 vid 15:33

    Till o börja med: en modern funboard är hur mycket roligare som helst än pråmen på 3.80
    Jag tror inte du kommer ha några problem med en bräda utan centerbord, din bräda är förmodligen gjord för att seglas med centerbord, därför går det inget bra utan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juli, 2002 vid 15:45

    hehe jo det stämmer nog ganska bra… min 3.80 bräda har konväx undersida…. Med bädor utan centerbord då har man istället innerkanten som fungerar som c-bord lr??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juli, 2002 vid 15:49

    Föresten vilka brädor räknas som funboard??? Är det Franatic Viper 90, RRD Easyride L mm??

  • joeithafish

    Medlem
    21 juli, 2002 vid 15:55

    Satsa på en lite mindre än dom så får du nog roligare, men jag har aldrig kört så hur dom är vet jag inte riktigt.

    Det är lässidan och fenan som används för att ge motstånd i sidled, läs mer om att ta höjd på http://www.sevenius.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjar hjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.