Senaste nytt Forums Vågsurfing Nybörjar surfare!

  • Nybörjar surfare!

    Publicerad av tobbs på 13 augusti, 2008 vid 09:44

    Vågsurfing….

    Hej någon som har nå bra förslag på en nybörjar bräda? Short heller longboard?:confused2:

    Även tacksam för nybörjar tips! Vad man ska tänka på o så vidare.

    Har ju ingen instruktör, så man får försöka lära sig själv. Kommer att ta mina första vågor på Ost kusten Sikhjälma……Enligt en tidning så ska de vara bland de bästa surfing platserna i Sverige.:smile:

    bohm svarade 15 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • surferhecke

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 10:05

    Hej!!
    Du ska absolut inte ha en shortboard i början dem e svåra i svenska vågor, så det e longboard som gäller.
    Jag tycker också att du ska gå någon kurs av något slag det finns i t.e.x varberg eller söka på surfing på http://www.expertvillage.com för du måste veta hur man paddlar rätt och sånt

  • bohm

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 12:34

    Eller varför inte en mini-mal… NSP är skapligt billiga och är stryktåliga. Jag började på en NSP 7’6″ och väger 65. Min polare väger 85 och hade nåt liknande när han körde första gångerna.

    Hade jag varit du skulle jag lägga 400-500 spänn och få några timmars instruktioner. Väl investerade pengar, då man köper sig många timmars försprång jämfört med om man ska lära sig själv. Bara att komma ut igenom brytet är svårt innan man vet hur man gör. Speciellt med stora brädor i stökiga svenska vågor.

    Eller varför inte en S.U.P…. då kan du köra allt från plattvatten till knähögt till 30 fot…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Nybörjar surfare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.