• nybörjar

    Publicerad av anonym-anvandare på 19 april, 2005 vid 18:00

    hej min doktor sa att om inte jag började röra på mig skulle jag inte kunna komma ut ur huset snart.
    Såg kite surfing på tv & tänkte att det skulle inte vara överansträngande att hålla i en stång & blir släpat över sjön på en bräda.
    Vilken storlek skulle passa mig jag är 156cm & väger 189kg.
    Hur starka är snören & är det någon risk att de gå av om vinden ta mig upp i luften?
    mvh xl butt.

    patrikol svarade 19 år sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kaiser

    Medlem
    19 april, 2005 vid 18:04

    E i din storlek. Har en del saker till salu.
    Fixar bra pris till dig kompis!

  • pjoter

    Medlem
    19 april, 2005 vid 18:09

    tror det är den perfekta sporten för dig!!
    är väldigt enkelt att börja med och en liten kagge e precis vad som behövs för att få den där riktiga höjden i hoppen! du har helt klart potential att bli den nye “den fede”.
    jag skulle satsa på en brunotti wood 125, då dom e väldigt breda så ger dom ett bra lyft för dina kilon. sen sitter just dom stropparna riktigt bra så du slipper böja dig och sätta på brädan så ofta efter krasch.

    som drake skulle jag rekommendera en i storleken runt 14m2. det är den vanligaste storleken i sverige om man bara ska ha en drake. EH freestyle är nog den bästa då den är utprovad för “lite kraftigare” personer. En naish skulle också kunna passa dig bra, men tänk då på att det måste blåsa minst 8m/s innan du kan ta höjd ordentligt.

  • mrmille

    Medlem
    19 april, 2005 vid 19:35

    Jag skulle vilja se 189kg i 30 knop på en bräda.
    Snacka om rörelsemassa.

    grin.gif

    Satsa på en stooor drake i så fall!

  • surfmc

    Medlem
    19 april, 2005 vid 21:23

    är det 189 eller ska det vara 89 kilo ?

  • patrikol

    Medlem
    19 april, 2005 vid 21:33

    Börja med att ta dig ur sängen själv prova sedan att gå till dörren själv, Sen gå ett varv runt huset själv, Sen gå raska promenader i ett år så återkom så skall du få den hjälp du behöver! wink.gif

  • patrikol

    Medlem
    19 april, 2005 vid 21:34

    Bara 89 kg och 156cm låter som ett skämt!

  • headcase

    Medlem
    20 april, 2005 vid 13:24

    Förlåt det var bara jag som hade tråkigt, men jag tyckte det var kul.
    trodde någon skulle ha regerat över namnet xl Butt men inte.
    Men tänk om det var en sån tjockis som ville få hjälp kanske skulle de ha blivet svår deprimerat vid det här läget.
    Iden fick jag av en tjej på jobbet som ser ut som en kubik meter. Där få jag hålla tyst med tjock skämtar men det är jäääääääääääääävligt svårt, hela dan försöker de smyger ut.
    Värsta är att hon använder låga byxor och string uppdraget, normalt sett kan det ser rätt sexig ut men istället få jag rysningar.
    p.s vem är den fede??? grin.gif

  • patrikol

    Medlem
    20 april, 2005 vid 13:40

    Sök i det våta så kan du lösa en gåta! Hjälp på traven är EH EH EH Tuff krigar wink.gif

  • skejtar_henke

    Medlem
    20 april, 2005 vid 20:22

    Svar till:


    Bara 89 kg och 156cm låter som ett skämt!

    [/ QUOTE ]
    Det står ju faktiskt 189 kg Patrik.

  • patrikol

    Medlem
    20 april, 2005 vid 20:24

    No shit Sherlock! wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.