Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nybörjarbräda?

  • nybörjarbräda?

    Publicerad av bazzeman på 17 juni, 2004 vid 21:14

    Är en fanatic e-ray på 145 liter en bra nybörjarbräda för mig (85 kg)?

    den är från 2002, vad tycker ni att man ska betala för den?
    vad kostar det att fixa resten av grejerna (mast, bom, segel mastfot osv)?

    mvh basse

    danneman svarade 19 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 21:29

    inget bra nybörjarbräda. kostar max 2000
    sluta fundera på för mycket över windsurfing säljes annonser utan ring säljaren och hör efter

  • watertouch

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 22:11

    Varför skulle inte det vara en bra nybörjarbräda? Att ringa säljaren kanske inte är världens bästa idé, han vill ju bara bli av med grejerna.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juni, 2004 vid 23:51

    Har sagt det förr o säger det igen. Är du helt grön så funkar vad fan som helst, nästan. Nån 3 metersbräda o en kass rigg. Behöver inte vara så avancerat. Att köpa en bräda för massa tusen när det tar en säsong att lära sig grunderna är inte väl spenderade pengar. I början handlar allt om att lära upp känslan för balans, segelhantering och teknik. En super-racing-slalom-course-kort-fet-ny sak är fan helt onödigt. Du kommer inte kunna stå i stropparna ändå första tiden och lär du dig att få upp lite fart kommer du skita på dig av själva fartupplevelsen ändå. Även på en äldre bräda. Nu menar jag inte att du skall ha en rundbottnad nostalgisak. Men grejer från mitten av 90-talet duger alldeles utmärkt att lära sig på.
    Fan va klok jag är!

    Ses på vattnet.
    /David

  • danneman

    Medlem
    18 juni, 2004 vid 00:26

    Tja bazze det är nog en bra bräda för dig snacka med en surfdude senast i går som var hel nöjd med sin du har ju tydligen redan gått kurs å kan vatten starta.

    så…en 3-5000 kanske beroende på skick.
    Jag betalade 5200.-för min rigg ny på sp med mastfot å allt. Är hel nöjd

    Tänk på att en sån bräda säljer man inte utan man vill nog kompletera med en lite mindre bräda också där e jag nu 20 surf dagar senare..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nybörjarbräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.