• Nybörjare

    Publicerad av kajlyl på 13 juni, 2004 vid 19:32

    Tjena!

    Jag är nyhär och har väl igentligen aldig testat kitesurfing, har vindsurfat en del innan och kört wakeboard/vattenskidor ett fåtal gånger.

    Tänkte kolla om någon vet om man kan ta lektioner eller liknande i halmstad eller Helsingborgs-området samt vad man ska ge för ett beg. nybörjar set (drake+bräda)?

    Tack på förhand

    kajlyl svarade 20 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • patrikol

    Medlem
    13 juni, 2004 vid 19:34

    Ja bor du i Skåne finns det väldigt många duktiga instruktörer. Beg bräda cirka 2000-4000:- Kite 3500-5500 ungefär. lycka till.

  • kajlyl

    Medlem
    13 juni, 2004 vid 19:47

    Svar till:


    Ja bor du i Skåne finns det väldigt många duktiga instruktörer.

    [/ QUOTE ] Var? när? hur mycket? laugh.gif

  • patrikol

    Medlem
    13 juni, 2004 vid 20:37
  • kitelife

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 09:35

    Tjena, vi på Slingshot har en kiteskola i Landskrona/Helsingborg, kurserna är i full gång så det är bara att höra av sig för en kurs ; )

    Mer info på ;
    Slingshot.se
    LA-surf

    Vi kan även erbjuda nya paket med bräda och kite från slingshot till mycket förmånliga priser, för tillfället har vi en liten specialare där det ingår en impactwest eller sittsele från DaKine i paketet ; ) vi kan även erbjuda beggade paket till i viss mån…

    Så vad väntar du på lyft telefonen och ta steget in i drakens värld ; )

    //Pan
    070-55 44 545.

  • pepa

    Medlem
    14 juni, 2004 vid 09:42

    Annars är ju Naish “måttstocken på hur riktig kiteutrustning skall vara.

  • kajlyl

    Medlem
    15 juni, 2004 vid 11:45

    Tack för alla snabba svar!
    Blir troligen någon av dessa under de närmast veckorna.. vet ni om man kan få rabatt om man är 2-3st som kommer?

    Sen har jag lite förfrågningar ang. utrustningen, jag gissar att man får låna på båda ställena, men jag är även ute efter en egen.. Kite bör man väl ha flera beroende på vind?! men vad är bra mått på ett som passar de vanligaste vindarna längsvästkusten? och vad bör jag ha för storlek på bräda? 178cm/75kg?

    //Rickard

  • loca

    Medlem
    15 juni, 2004 vid 11:54

    Hej!

    Går du en kurs genom http://www.slingshot.se får du tillbaka en del av kurskostnaden när du köper material på la-surf!!
    Hör av dig till oss, så kan du få hjälp med vilka storlekar som passar osv.

    MVH Anna

  • kajlyl

    Medlem
    15 juni, 2004 vid 11:58

    Låter som en bra lösning, men tyvärr så räcker inte min budget till att köpa nytt frown.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.