• Nybörjare!

    Publicerad av pluppscott på 6 mars, 2006 vid 19:24

    hej!
    undrar om någon har ett bra nybörjar paket att sälja till mej? vill ha något som flyter när man står stilla till att börja med. självklart så bra grejer som möjligt. har tänkt lägga max 3000 spänn men hör gärna av er på pluppscott@hotmail.com om ni har något eller kan tipsa om något bra! mvh joel

    Knatte svarade 18 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hellgren

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 10:38

    Vad väger du? Om jag har förstått det hela rätt så bör du ha din vikt + minst 20 kg i volym och åtminstone en 60cm bred bräda för att få lite stabilitet.
    Sen är det ju bara att kolla på köp&sälj om du hittar nått som stämmer överrens med det och kanske kolla lite på blocket och sånt också.

    Ha i åtanke att jag själv är nybörjare och bara försöker förmedla sånt som folk har sagt till mig 🙂

    /Hellgren

  • manno

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 10:49

    3000:- för ett paket är nog lite för lite, stor risk att du får gamla sunkiga grejer som du tröttnar på!

  • flex

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 16:22
    hellgren wrote:
    Vad väger du? Om jag har förstått det hela rätt så bör du ha din vikt + minst 20 kg i volym och åtminstone en 60cm bred bräda för att få lite stabilitet.
    Sen är det ju bara att kolla på köp&sälj om du hittar nått som stämmer överrens med det och kanske kolla lite på blocket och sånt också.

    Ha i åtanke att jag själv är nybörjare och bara försöker förmedla sånt som folk har sagt till mig 🙂

    /Hellgren

    Är du nybörjare ska du ha en bräda på mer än 20L+din egenvikt, det är ett mått på att det går någorlunda för en som kan surfa att dra rigg på, men för en nybörjare blir det inte enkelt. har du normalvikt satsa istället på något på minst 140L . För 3000 kr blir det svårt att hitta bra grejer att börja med, det blir i vilket fall som helst gamla grejer..köp en gammal raceboard, typ mistral equipe 2 så kanske du kommer undan med 3000. det är en ganska bra bräda att lära sig på.

  • hellgren

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 23:08

    Ahh.. Förlåt mitt fel. Jag som har rört ihop det lite, själv lärde jag mig dra rigg på en bräda med samma volym som en kanot skulle jag tro 🙂

    /Hellgren

  • Knatte

    Gäst
    8 mars, 2006 vid 17:28
    pluppscott wrote:
    hej!
    undrar om någon har ett bra nybörjar paket att sälja till mej? vill ha något som flyter när man står stilla till att börja med. självklart så bra grejer som möjligt. har tänkt lägga max 3000 spänn men hör gärna av er på pluppscott@hotmail.com om ni har något eller kan tipsa om något bra! mvh joel

    Du skall ha en bräda som är minst 70 cm bred, om du är nybörjare. Är du halvt om halvt nybörjare, kanske något smalare funkar. Håller med övriga, att för 3000 pix, så får du svårt att hitta något vettigt paket. Risken är stor att du får gammal sunk..:mad: Innan du köper något, ställ gärna en fråga om paketet innan du slår till. Vi kan säkert bedömmning om det är bra grejer eller inte. Tips. Undvik Blocket om du inte vet vad du skall ha …

    Har du tittat igenom nybörjarguiden?? Nybörjarguide windsurfing

  • Oregistrerad

    Gäst
    9 mars, 2006 vid 08:18

    Typ detta! sport modell verkar ju coolt!
    http://www.blocket.se/vi/7442629.htm?ca=18_s

  • Knatte

    Gäst
    9 mars, 2006 vid 08:26
    Oregistrerad wrote:
    Typ detta! sport modell verkar ju coolt!
    http://www.blocket.se/vi/7442629.htm?ca=18_s
    Verkar ju vara ett klipp 😀 Sportmodell??:laugh: 🙂

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.