Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjare!!

  • Nybörjare!!

    Publicerad av hallberg70 på 31 maj, 2006 vid 13:04

    Tja!
    Jag har lånat en riktigt gammal bräda ett tag och tycker trots de antika prylarna att det är riktigt roligt. Nu funderar jag på att köpa nytt eller begagnat men jag känner att jag inte vill lägga ut så jäkla mycket pengar eftersom jag är nybörjare. Vad säger ni? Har ni några tips på var man kan hitta lite billigare prylar och vad för slags grejer ska man ha? Trist ifall man köper helt fel =(….
    Är inte så påläst när det gäller alla måtten på bräda och segel, vad rikommenderar ni?
    Borde man köpa nya saker? isåfall vilka?
    Tackar // Markus

    vzone518 svarade 15 år sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • fredrik-ygge

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 13:35

    Kul att du skall börja surfa!

    Finns massor skrivet här på formumet, börja t.ex. på
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=41110

    Sök runt och läs och komplettera sedan med frågor. Alltid gott om folk som hjälper till och svarar.

    Lycka till!

  • spray

    Medlem
    5 februari, 2008 vid 22:51

    @Hallberg70 312559 wrote:

    Tja!
    vad för slags grejer ska man ha?

    Ja, jätteskoj att du vill surfa, var hade du tänkt surfa? Det du behöver är

    Bräda (finns olika typer och volymer)
    Segel (finns också en mängd olika typer och storlekar)
    Bom (väljs efter seglet du skaffar)
    Mast (väljs efter seglet du skaffar)
    Mastförlängare
    Mastfot
    Fena

    Våtdräkt
    eventuellt våtdräktskor, handskar och/eller huva