• weeboy

    Medlem
    12 november, 2006 vid 23:07
    sourra wrote:
    Nåt annat som är sjukt är hur somliga kan kötta iväg drygt 3 inlägg/dag och ändå aldrig få någonting vettigt sagt.
    Word! specielt mig:)
  • jonaish

    Medlem
    13 november, 2006 vid 09:11

    ahahahaahaaaaa….

    Senaste rykte mottagit..

    2006-11-13 00:03, Nybörjare-tråden

    “Oerhört korkat att rekommendera gröngölingar att prova sig fram. Vi försöker undvika negativ PR, remember”

    och 2006-11-12 02:23

    “Skit knäck.”

    hahaha..vem va det !??! ´Nu har jag “-28 poäng totalt” 😀

  • fesen

    Medlem
    13 november, 2006 vid 13:18
    jonaish wrote:
    ahahahaahaaaaa….

    Senaste rykte mottagit..

    2006-11-13 00:03, Nybörjare-tråden

    “Oerhört korkat att rekommendera gröngölingar att prova sig fram. Vi försöker undvika negativ PR, remember”

    och 2006-11-12 02:23

    “Skit knäck.”

    hahaha..vem va det !??! ´Nu har jag “-28 poäng totalt” 😀

    Ja den första va inte jag iaf… 🙂

  • donnen

    Medlem
    13 november, 2006 vid 15:39
  • mickemoose

    Medlem
    13 november, 2006 vid 17:28

    så här tycker ja dårå

    man behöver inte ta kurs. köp en liten trainer och öva + läs här på forum om tips om allt inom kite.

    obs ,(teorin) läs inte mer än vad du kitar typ:P då blir det överinlärning, kan va farligt då när man kitar och tror att allt är på ett speciellt vis eller vad man ska säga!?

    sen när du kan grunderna äre bara å köre me större prylar men tat lungt, mkt kraft är det ! speciellt är det är många kitare,,,,så du inte får dina linor runt en annans kropp vid krasch eller nåt, de är riktigt läbbigt(har inte råkat ut för det men läst)
    förstå å leva med det sen….!!!?
    så kita på stora ytor utan hinder i början tills du har mkt god kontroll.

    om man har gott om pengar så kan ju man ju ta en kurs men inte nödvändigt om man tar de lungt å gör som ja skrev tidigare..
    nu kanske inte jag har 100% rätt men låter de inte iaf lite logiskt?
    /mickemoose

  • bresky

    Medlem
    13 november, 2006 vid 18:01

    jag tog en kurs och tyckte det var kanon att lära sig så. det är framförallt säkerheten kring sporten som är viktig och allt kan va svårt att läsa sig till. med det säger jag inte att man måste ta en kurs, men att lära sig allt helt själv kan vara svårt. men läser man på ordentligt och har en kompis man kan fråga går det nog bra att lära sig själv.
    det kostar ju lite grann att gå en kurs, men jag tror det går snabbare att komma igång om man går en kurs än om man ska lära sig själv.

  • hauset

    Medlem
    13 november, 2006 vid 20:45

    Gott om bra tips:D men jag har fortfareande inte fått svar på om nån vet något om kursen som landskrona snubbarna håller?? den man hittar info om på http://www.lasurf.se. Ingen som har gått den??

    Sen fundera ja på om ni tror att de är lönt att försöka börja innan jul eller om man får sitta på sitt feta, otåliga arsle till nästa vår??

  • bresky

    Medlem
    13 november, 2006 vid 20:52

    kör igång så fort som möjligt, massor med bra vind nu ju och inte svinkallt i vattnet än!

  • pjoter

    Medlem
    13 november, 2006 vid 22:52

    Kan inte tänka mig att Lasurf håller dåliga kurser. Dålig service är nog det sista Anders där är känd för så kör på dom.

  • gh0st

    Medlem
    14 november, 2006 vid 08:51

    Jag tycker helt klart att man ska ta en kurs. Det är väl investerade kronor. Även om man nu tycker att man kan allt och att man lär sig så räcker det faktiskt med att man lär sig en enda bra sak som kanske räddar en från brutna ben i kroppen så har det ju vart värt det.
    Jag har själv tyvärr sett en del nybörjare gjort otroligt dumma saker just på grund av att dom inte gått en kurs och lärt sig grunderna riktigt. tyvärr har en o annan skadat sig.
    Så mitt råd är: Gå en kurs.

  • jezaja

    Medlem
    14 november, 2006 vid 09:36

    Tips är att gå en kurs där ni bara är ett par personer högst, sett vissa hålla kurser med 8 personer samtidigt och det ser absurt ut. Lära sig genom att titta på?
    Priset blir väl säkert billigare men de flesta brukar ändå dra av kurskostnader när man köper grejer sen ändå. Så kolla upp hur många det är vid varje tillfälle.

  • sourra

    Medlem
    14 november, 2006 vid 16:33

    Om jag inte är helt ute och cyklar så medger IKO bara två elever per guru. En bra idé är alltså att besöka sitt lokala IKO-tempel.

  • psychonauten

    Medlem
    15 november, 2006 vid 13:06

    Köp största kiten du hittar, sen väntar du till det blåser minst kuling. Läs inte gå ingen kurs innan du riggar up för premiärturen, det gör det hela mindra spännande! Lärarna e bara ute efter att ta dina pengar!
    Lycka till.

  • johanneslarsson

    Medlem
    15 november, 2006 vid 17:55
    sourra wrote:
    Om jag inte är helt ute och cyklar så medger IKO bara två elever per guru. En bra idé är alltså att besöka sitt lokala IKO-tempel.

    när jag snackade me fahlens i varberg så sa han att han tog 4 i taget själv, han har vell så där iko-grej. lära 4 pers att kite samtidigt är nog inte allt för lätt.

  • skye10

    Medlem
    15 november, 2006 vid 18:48

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.