• jonaish

    Medlem
    15 november, 2006 vid 19:01
    johanneslarsson wrote:
    sourra wrote:
    Om jag inte är helt ute och cyklar så medger IKO bara två elever per guru. En bra idé är alltså att besöka sitt lokala IKO-tempel.

    när jag snackade me fahlens i varberg så sa han att han tog 4 i taget själv, han har vell så där iko-grej. lära 4 pers att kite samtidigt är nog inte allt för lätt.

    Jag har “lärt” ut 4 tyskar att segla…och själv kan jag ingen tyska 😀

  • skanepaul

    Medlem
    16 november, 2006 vid 11:57

    Ähh fan, kurs behöver man inte gå.

  • simoneburgess

    Medlem
    16 november, 2006 vid 14:46
    gh0st wrote:
    Jag tycker helt klart att man ska ta en kurs. … Även om man nu tycker att man kan allt och att man lär sig så räcker det faktiskt med att man lär sig en enda bra sak som kanske räddar en från brutna ben i kroppen så har det ju vart värt det.
    Jag har själv tyvärr sett en del nybörjare gjort otroligt dumma saker just på grund av att dom inte gått en kurs och lärt sig grunderna riktigt. tyvärr har en o annan skadat sig.
    Så mitt råd är: Gå en kurs.

    Bättre än så går det inte att säga det. Väl rutet!

  • henkeman70

    Medlem
    20 november, 2006 vid 13:41

    Klart att man bör gå en kurs!
    Om man inte är VÄLDIGT van vid sjön/havet.
    Kan man redan basgrejerna – Väder/moln, väjningsregler, rigga, självräddning med kite, bodydragga up wind så är det bara att hoppa i och köra. Kan man inte basgrejerna är det rätt förnuftigt att köra en kurs med certifierade intrsuktörer. Det blir mer och mer viktigt ju fler vi blir längs stränderna.

    Jag hoppas att en supernoob som inte gått kursen sätter sina linor i dina joniash. Kom därefter och säg till mig, och andra, att kurser INTE är nödvändigt.

    Gå en kurs. 1500 spänn är rätt lite för att få lite säkerhet inlärt av ett pro.

    /Henke

  • jonaish

    Medlem
    20 november, 2006 vid 18:48
    henkeman70 wrote:
    Jag hoppas att en supernoob som inte gått kursen sätter sina linor i dina joniash. Kom därefter och säg till mig, och andra, att kurser INTE är nödvändigt.

    Gå en kurs. 1500 spänn är rätt lite för att få lite säkerhet inlärt av ett pro.

    /Henke

    Man behöver INTE va “supernoob” för att köra in kiten i någon annans linor!!
    Jag har själv sett med mina egna ögon en kille som finns här på konfen, som körde in i sin polares kite å du fattar nog hur de gick sen!!…JAPP, linor å allt blev bara piss….

    …och han va inte dålig på att kita, han hade nog gått kurs oxå…Han hade nog bara ingen koll på vad han gjorde…Det kan hända vem som, noob som pro.
    (vet inte riktigt vad han håll på med då men dom körde iaf ihop)

    Så länge man har KOLL på vad man håller på med så är det nog lungt och annars så håller jag med dig om det där du skrev^^

    Jag stavar mitt nick jonaish, så du vet i framtiden 😉

  • henkish

    Medlem
    20 november, 2006 vid 19:29

    Är jag ensam om att tycka att det e lite gulligt när man stöter ihop drakarna, bara så där lite lätt ni vet så man bara touchar varann..=0)

  • pjoter

    Medlem
    20 november, 2006 vid 19:32

    de e helmysigt men tyvärr förlorar alltid foilen.

  • weeboy

    Medlem
    21 november, 2006 vid 21:14
    psychonauten wrote:
    Lärarna e bara ute efter att ta dina pengar!
    Lycka till.

    Varför skulle de hålla på annars? Pepä svarar inte ens om inte det rör sig om grova pengar….

  • weeboy

    Medlem
    21 november, 2006 vid 21:15
    Henkish wrote:
    Är jag ensam om att tycka att det e lite gulligt när man stöter ihop drakarna, bara så där lite lätt ni vet så man bara touchar varann..=0)

    Lite gayigt och skönt helt klart 🙂

  • weeboy

    Medlem
    20 augusti, 2007 vid 22:39

    dags att fräsha upp!

  • jonaish

    Medlem
    20 augusti, 2007 vid 22:52

    @Weeboy 407286 wrote:

    dags att fräsha upp!

    vadå??

  • johanw

    Medlem
    21 augusti, 2007 vid 06:22

    fattar inget..

  • krillan82

    Medlem
    21 augusti, 2007 vid 08:39

    varför frächa upp entråd som ingen har skrivigt i på 9månader. Säg som det är du vara bara tvungen eller

  • egget_

    Medlem
    21 augusti, 2007 vid 16:40

    @kasimir 347785 wrote:

    Man behöver nog inte gå kurs för att hoppa fallskärm heller, det är ju bara att dra i ett snöre. Ja man måste ju hoppa först förstås.

    Håller helt med! Det kan väl inte vara så svårt, jag menar vad kan hända? Ångrar mig verkligen att jag gick en kurs i fallskärmshoppning innan jag bärjade hoppa, den kostade bara en massa pengar :rolleyes:

    Personligen tycker jag att den investering man gör på 1500 pix eller vad det nu rör sig om är väl investerade pengar (var nog nån som sa det innan, men jag håller med). Inte minst för säkerheten; när det händer något går allt så jävla fort och sitter det inte i ryggmärgen vad man ska göra då är det kört (se bara på killen som landade i badhytten i Skanör; inget ont om honom, men det gick säkert fort som fan när det hände).
    Man lär sig givetvis inte allt på en kurs, men hindrar det några olyckor per år är det ju skitbra. Det är ju inte så att vi behöver fler olyckor direkt, eller?
    Ni som lär er själva, fine by me, det är era kroppar, ni gör precis som ni vill med dem.
    /Egg

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.