Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite nybörjare 4m

  • nybörjare 4m

    Publicerad av drowzy på 28 december, 2008 vid 20:34

    hej:smile:
    nu är det så att jag ska börja o åka snowboard efter kite på frusen sjö och jag undrar om en radsail pro III 4m funkar att dra mig i skaplig hastighet och kunna eventuellt hoppa över lite uppdragna skridskobanor på sjön väger ca 65kg

    fesen svarade 15 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • fesen

    Medlem
    29 december, 2008 vid 11:37

    I rätt vind så borde det absolut gå…

    Men 4 kvm brukar vara lite i minsta laget. I din viktklass så skulle jag nog börja med en 8 kvm kite och lite lagom lätta vindar (5-8 m/s). Blåser det sedan 8-12 m/s så är det riktigt bra drag.

    Hur mycket kite har du kört/åkt innan? Is är bland det hårdaste att börja på…

  • drowzy

    Medlem
    29 december, 2008 vid 12:36

    har ej åkt innan o ska börja på is/snö

  • drowzy

    Medlem
    29 december, 2008 vid 12:40

    duger då en Radsail Pro 6m?

  • fesen

    Medlem
    29 december, 2008 vid 19:04

    @drowzy 523120 wrote:

    har ej åkt innan o ska börja på is/snö

    Har du inte åkt alls så tycker jag absolut att du skall kosta på dig en kurs först.
    Det kan bespara dig mycket tid och smärta. Även en mindre kite kan ställa till det ganska raskt. Skall du dessutom köra på en frusen sjö någonstans så kan man väldigt fort hamna på tunn is om man har riktig otur.

    @drowzy 523122 wrote:

    duger då en Radsail Pro 6m?

    Duger och duger. Allt är fråga om tycke och smak.

    Personligen har jag något av en Ozone-fetisch. En av de mest kompletta leverantörerna av kiteutrustning i världen. Extremt bra kvalité utan att för den sakens skull kosta ofantligt mycket. Men visst. Kvalité kostar lite extra…

    Kolla på Kitekraft. Dom har extremt bra nybörjarpaket. Du ser dom på förstasidan.

    http://www.kitekraft.se/

    //Robban

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite nybörjare 4m

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.