-
Nybörjare behöver hjälp med utrustning!
Hej på er alla!
Jag är en kille på 21 år och har väl tänkt mig att ge vindsurfing en chans nu i sommar. Jag har länge haft det i åtanke men aldrig fått tummen ur. Jag bor på skaftö som ligger i närheten av Lysekil på västkusten.
Nu är det så att jag skulle behöva lite hjälp av er erfarana vindsurfare att komma i gång med utrustning och så vidare.
Jag har läst lite inlägg här på sidan angående hjälp till nybörjare som vill komma igång. Jag hade väl tänkt att köpa någon begagnad utrustnign som passar mig, men det är ju just det som är problemet. Jag är 180cm och är nog rätt normalbyggd. Så om jag förstått rätt så ska jag ha en bräda på ca 130 l som då ska vara någolunda stabil. Dock är det så att jag tänk mig köpa en bräda och utrustning som jag iaf kan ha ett tag, så det ska väl inte vara en helt renodlad nybörjarutrustning utan någon som går att börja med och ha ett tag efter det. Så nu har jag under ett tag letat här på köp/sälj sidan letat efter en komplett utrustning för ja helst under 10 men vet inte vad jag letar efter. Så om ni har några mer specifika förslag på utrustning som skulle passa mig så vore jag mycket glad. Det vore ju också jättebra om ni kände någon som har en sådan utrustning till salu i Göteborgsregionen. Sedan undrar jag lite vad jag ska ha för segel, men det beror väl på vad jag väljer att köpa för bräda? Just därför är det nog lämpligt om jag väljer att köpa en komplett utrustning så att allt passar ihop.
Så var det där med våtdräkt. Vill nog absolut inte snåla på en våtdräkt eftersom jag verkligen vill underlätta för mig själv att ligga i vattnet utan att klaga på den där #¤% våtdräkten. Har ni några bra tips man bör tänka på innan ett köp? Kan ni också tipsa om var man köper en riktigt bra våtdräkt vore jag också mycket tacksam.
Men som sagt det är ett gäng saker som jag behöver hjälp med, så om ni har svar på någon av frågorna så är jag tacksam för varje fråga som som jag får besvarad.
Är verkligen sugen på att komma igång.
MVH Johan
Logga in för att svara.