Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjare i Stenungsundsområdet Söker kitebuddies

  • Nybörjare i Stenungsundsområdet Söker kitebuddies

    Publicerad av daffid på 8 juni, 2009 vid 17:36

    Tjena

    Jag hade tänkt ge mig på att köpa ett “kiteset” nu till sommaren. Dock har jag ingen som helst erfarenhet av kiting. Har sett att det finns ett antal kurser att ta. Efter att ha prata med en kompis som åkt mycket sa han dock att det snarare vore bättre att hitta en duktig åkare som kunde lära en grunderna. Tyvärr bor han på Sveriges Ostkust och jag på västkusten lite norr om Göteborg i Stenungsund så han är ganska utesluten om det skall bli någon rulle på det.

    Är det någon här som brukar åka i Stenungsunds området och skulle tycka det var kul att lära en ny kille lite trick och färdigheter? Och samtidigt få en “åkbuddy” 🙂

    (Jag ber om ursäkt om jag postat tråden på fel plats, är även ny på forumet)

    Tack på förhand!
    Mvh
    David

    milkman svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • loppan

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 17:43

    jag hade ju gått en kurs, det e väldigt lärorikt.

    //Jonas

  • neven

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 07:29

    En kurs är nog att rekommendera om du inte har en väldigt nära duktig kompis som är villig att ansvara för dig under en tid.

    Annars får du ta dig till Getskär någon dag när det blåser västligt norr om Gbg så kommer det nog vara folk där att snacka med.

  • thorn

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 19:12

    Att ha en duktig kompis som vill spendera massa timmar med dig på stranden och lära dig kan va det bästa men hur många har en sådan polare.

    Så en kurs är nog svårt att komma undan!

  • milkman

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 19:34

    http://www.wildkitelife.com och några timmar i bil rekommenderar jag. Jag investerar inte värdefull kitetid på mina kompisar ens så att hitta en okänd som tar sig tid (för det krävs mycket tid) blir nog svårt. Gå en kurs och sätt igång, sen blir du autmatiskt med i gänget 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjare i Stenungsundsområdet Söker kitebuddies

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.