Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Nybörjare i Trollhättan söker medsurfare

  • Nybörjare i Trollhättan söker medsurfare

    Publicerad av filip-k på 4 juni, 2013 vid 19:43

    Hej.
    Nyligen flyttat till Trollhättan och därmed förlorat mitt surfgäng. Började förra hösten och han inte riktigt komma igång och vill gärna nu ta igen och köra hårt denna sommar istället. Skulle vara tacksam för lite tips om vart man kan köra nära trollhättan max 1 timme resväg så jag kan köra efter jobbet och vilka vindriktningar det gäller samt lite bra spots längre bort dit man ev, kan köra på helgerna när man har mer tid. Hakar gärna på någon annan för trygghetens skull och sällskapet. Är själv nybörjare så om någon behöver stöd i sitt misslyckande så finns jag eller om några veteraner behöver ett gott skratt så ställer jag upp på det med. Har bil om nån har problem med att ta sig ut pga transportproblem. Är även intresserad att kanske köra lite helgövernattningar längre bort. Tacksam för tips/kontakt.

    /Filip

    marvoging svarade 10 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • billie

    Medlem
    4 juni, 2013 vid 21:00

    Jag håller till i uddevalla .Vid Lindesnäs Jag är nästan alltid ute när det blåser. Vindriktningen måste vara sv . v . Annars på ost eller no är jag vid Sund (Sunningen). Ibland är det en annan trollhättekille med där också .Sydliga vindar är Stenungsund att rekommendera . Om du vill testa sötvatten så finns ju Öresjö som ligger i trollhättan . Väldigt byigt där.

    Pm mig så får du mer information var vi brukar vara och när

  • marvoging

    Medlem
    4 juni, 2013 vid 21:03

    @Filip-K 711260 wrote:

    Hej.
    Nyligen flyttat till Trollhättan och därmed förlorat mitt surfgäng. Började förra hösten och han inte riktigt komma igång och vill gärna nu ta igen och köra hårt denna sommar istället. Skulle vara tacksam för lite tips om vart man kan köra nära trollhättan max 1 timme resväg så jag kan köra efter jobbet och vilka vindriktningar det gäller samt lite bra spots längre bort dit man ev, kan köra på helgerna när man har mer tid. Hakar gärna på någon annan för trygghetens skull och sällskapet. Är själv nybörjare så om någon behöver stöd i sitt misslyckande så finns jag eller om några veteraner behöver ett gott skratt så ställer jag upp på det med. Har bil om nån har problem med att ta sig ut pga transportproblem. Är även intresserad att kanske köra lite helgövernattningar längre bort. Tacksam för tips/kontakt.

    /Filip

    Använd dig av Surfses.com och sök efter Göteborg. Där är det ett gäng som skriver när de ska ut. Och med tanke på att det inte är allt för långt mellan Trollhättan och Gbg kan det säkert vara av intresse. Jag är också väldigt ny så tragglar en massa för tillfället och blir mestadels helger jag har tid och då är det Åsa/Frillesås/Björkäng som gäller. Har dock ingen egen bil, så sällskap och transport är alltid välkommet 🙂 Så det är bara att säga till när du ska ut så vore det kul att haka på om du väljer att ha vägarna förbi Göteborg.

  • karlbanan

    Medlem
    13 juni, 2013 vid 13:30

    Hej,

    Jag är själv nybörjare eller rättare sagt på level 0. Jag går steg 2 i kursen till helgen men skall försöka ta mig ner till Björkäng för att öva kitekontroll imorgon. Jag jobbar i trollhättan så jag är gärna på när det skall surfas i närheten. Jag ska bara se till att få lite mer koll på grejjorna innan.

    Och är det någon som vill haka på i bilen imorgon (Kan plocka upp i GBG) så PM:a mig. Är i GBG runt 10:30 skulle jag tro. Det blir en 30 minuters stopp i en surfbutik innan Björkäng dock.

  • marvoging

    Medlem
    13 juni, 2013 vid 13:53

    @KarlBanan 711630 wrote:

    Hej,

    Jag är själv nybörjare eller rättare sagt på level 0. Jag går steg 2 i kursen till helgen men skall försöka ta mig ner till Björkäng för att öva kitekontroll imorgon. Jag jobbar i trollhättan så jag är gärna på när det skall surfas i närheten. Jag ska bara se till att få lite mer koll på grejjorna innan.

    Och är det någon som vill haka på i bilen imorgon (Kan plocka upp i GBG) så PM:a mig. Är i GBG runt 10:30 skulle jag tro. Det blir en 30 minuters stopp i en surfbutik innan Björkäng dock.

    Använd Surfses.com och gå med i Göteborg Kite och Varbergsgruppen och skriv när du ska ut så är det lätt att träffa upp någon. Ju fler som använder desto bättre. Jag hade gärna hakat på imorgon, men jobbar tyvärr till 15. Hoppas dock att helgen fortsätter bjuda på fina vindar!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Nybörjare i Trollhättan söker medsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.