Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjare som ska köpa eller nyligen köpt drake

  • Nybörjare som ska köpa eller nyligen köpt drake

    Publicerad av surfmc på 8 augusti, 2006 vid 22:40

    Jag vill bara höra lite hur ni resonerar, jag har precis sålt mina drakar från 2004 och 2005 Det var väldigt dåligt intresse även om det var bra grejor. Satsar alla nybörjare på bow eftersom det är det som körs på skolorna?

    Tidigare när jag annonserat prylar har intresset varit mycket större, jag sålde även en bräda från 2006 och den var det inga problem att få sålt i alla fall.

    Att folk sen lägger ut saker ruskigt billigt gör ju inte det lättare att få något för sina grejer, nu ligger det 3 kites från 2005 i ett paketpris på 5000:- ute i forumet, det är ju helt sjukt billigt om de inte är kass kvalite.

    marcel_101 svarade 17 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • imported_lars

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 09:54

    Jäkla rika knösar som bara ska ha det senaste… =)

  • walle

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 11:28
    surfmc wrote:
    Jag vill bara höra lite hur ni resonerar, jag har precis sålt mina drakar från 2004 och 2005 Det var väldigt dåligt intresse även om det var bra grejor. Satsar alla nybörjare på bow eftersom det är det som körs på skolorna?

    Tidigare när jag annonserat prylar har intresset varit mycket större, jag sålde även en bräda från 2006 och den var det inga problem att få sålt i alla fall.

    Att folk sen lägger ut saker ruskigt billigt gör ju inte det lättare att få något för sina grejer, nu ligger det 3 kites från 2005 i ett paketpris på 5000:- ute i forumet, det är ju helt sjukt billigt om de inte är kass kvalite.

    Det e en VÄLDIGT stor skillnad på gamla C.kites och bowkitsen… både vad gäller vindregister och lätthet att köra.

    Tyvärr så gör ju det att dom gamla kitesen inte blir lika eftertraktade…

  • vallevall

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 16:50

    jag lär köpa en bow när jag ska köpa grejjer… verkar ju vara det man ska ha när man börjar ju…

  • jack

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 09:37

    bow eller möjligen nyare foil. Pga depower och vindregister

  • simoneburgess

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 15:08

    Bowkites verkar vara att föredra för nybörjare eller? Jag sitter nu i valet och kvalet vilken utrustning jag ska köpa för att kmoma igång.

    Och om nu bowkites är att föredra, hur vet man vilka som är bowkites? :confused2:

  • walle

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 15:29
    SimonEBurgess wrote:
    Bowkites verkar vara att föredra för nybörjare eller? Jag sitter nu i valet och kvalet vilken utrustning jag ska köpa för att kmoma igång.

    Och om nu bowkites är att föredra, hur vet man vilka som är bowkites? :confused2:
    det e dom nya plattare kitesen…

    OceanRodeo “ONE” är en av dom, Best Waroo en annan.

    dom flesta tillverkare har minst en.

  • enlighted

    Medlem
    1 september, 2006 vid 11:41

    Folk har ju tydligen lärt sig att åka innan det fanns bow-kites… Så det lär väl gå nu med… Måste inte lägga ut en förmögenhet på sin första kite, som man förmodligen kommer krascha… Förhoppningsvis inte såklart men man blir inte lika ledsen om man har en C-kite som inte var så dyr 😉

  • surfmc

    Medlem
    1 september, 2006 vid 17:21

    Om du inte tvunget måste ha en bow vilket ingen som började tidigare än 2005 köpte så köp en c-kite eftersom du får dem riktigt billigt. Lägg ut ett inlägg i det vanliga forumet och be folk maila dig vad de vill sälja, det finns massvis med c-kites, bara att välja o vraka, du får en från 2005 billigt.

  • gh0st

    Medlem
    9 september, 2006 vid 16:55

    Hade jag börjat nu hade jag tagit tillfället i akt och köpt billiga beggade c-kites. Alltså i början är det ingen ovanlighet att man krashar sin drake ofta och på ställen där man inte borde krasha en kite, i ett träd, buske eller liknande. Chansen är stor att man sabbar sin första kite.

  • marcel_101

    Medlem
    14 september, 2006 vid 13:45
    surfmc wrote:
    Jag vill bara höra lite hur ni resonerar, jag har precis sålt mina drakar från 2004 och 2005 Det var väldigt dåligt intresse även om det var bra grejor. Satsar alla nybörjare på bow eftersom det är det som körs på skolorna?

    Tidigare när jag annonserat prylar har intresset varit mycket större, jag sålde även en bräda från 2006 och den var det inga problem att få sålt i alla fall.

    Att folk sen lägger ut saker ruskigt billigt gör ju inte det lättare att få något för sina grejer, nu ligger det 3 kites från 2005 i ett paketpris på 5000:- ute i forumet, det är ju helt sjukt billigt om de inte är kass kvalite.

    allt handlar ju om efterfrågan och tillgång……..ser man på c-kites så är tillgången inget problem men efterfrågan e dålig……..då sänker ju gubbarna sina priser för att få sålt det……………..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjare som ska köpa eller nyligen köpt drake

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.