Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjare: Träningskite eller Naish R3 7m2?

• Nybörjare: Träningskite eller Naish R3 7m2?

Publicerad av anonym-anvandare på 9 september, 2003 vid 17:28

Precis när jag bestämt mig för att skaffa en träningskite för att lära mig flyga kite fick jag erbjudande om att köpa en oanvänd Naish R3 7m2 för 3000:- med linor (2) och bom. Träningskite med linor och bom skulle väl gå på cirka 1100-1500:-.

Någon som har tips om vad jag skall satsa på?

Lämpar sig Naish-kiten för nybörjare?

Kommer jag kunna använda den med bräda när jag väl lärt mig? Eller måste det blåsa som sjutton då?

eddie svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • eddie

Medlem
    9 september, 2003 vid 18:42

Tror att det måste blåsa så mycket med en 7 m2 så att du kommer att tycka att det är obehagligt att ge dig ut på vattnet. Dock kan du body-dragga lite efter den…. Tycker i alla fall det är ett bättre köp än en övningskite.

• gugge

Medlem
    10 september, 2003 vid 06:52

Skit i 7m2. Verkar dessutom vara en 2 linors kite som ingen längre använder.

Skaffa en en 2.5m2 träningskite så kan du använda den lite med grickor också.

/H

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2003 vid 08:54

Gå en kurs och köp riktiga grejor istället. Lägga ner 3000 på en 7a som du tröttnat på efter 1h verkar inte klokt.

• gugge

Medlem
    10 september, 2003 vid 10:44

Som du antagligen aldrig ens får upp!

• eddie

Medlem
    10 september, 2003 vid 13:42

Svar till:

Gå en kurs och köp riktiga grejor istället. Lägga ner 3000 på en 7a som du tröttnat på efter 1h verkar inte klokt.

[/ QUOTE ]

Absolut det bästa alternativt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjare: Träningskite eller Naish R3 7m2?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.