Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjare: Träningskite eller Naish R3 7m2?

  • Nybörjare: Träningskite eller Naish R3 7m2?

    Publicerad av anonym-anvandare på 9 september, 2003 vid 17:28

    Precis när jag bestämt mig för att skaffa en träningskite för att lära mig flyga kite fick jag erbjudande om att köpa en oanvänd Naish R3 7m2 för 3000:- med linor (2) och bom. Träningskite med linor och bom skulle väl gå på cirka 1100-1500:-.

    Någon som har tips om vad jag skall satsa på?

    Lämpar sig Naish-kiten för nybörjare?

    Kommer jag kunna använda den med bräda när jag väl lärt mig? Eller måste det blåsa som sjutton då?

    eddie svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • eddie

    Medlem
    9 september, 2003 vid 18:42

    Tror att det måste blåsa så mycket med en 7 m2 så att du kommer att tycka att det är obehagligt att ge dig ut på vattnet. Dock kan du body-dragga lite efter den…. Tycker i alla fall det är ett bättre köp än en övningskite.

  • gugge

    Medlem
    10 september, 2003 vid 06:52

    Skit i 7m2. Verkar dessutom vara en 2 linors kite som ingen längre använder.

    Skaffa en en 2.5m2 träningskite så kan du använda den lite med grickor också.

    /H

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 september, 2003 vid 08:54

    Gå en kurs och köp riktiga grejor istället. Lägga ner 3000 på en 7a som du tröttnat på efter 1h verkar inte klokt.

  • gugge

    Medlem
    10 september, 2003 vid 10:44

    Som du antagligen aldrig ens får upp!

  • eddie

    Medlem
    10 september, 2003 vid 13:42

    Svar till:


    Gå en kurs och köp riktiga grejor istället. Lägga ner 3000 på en 7a som du tröttnat på efter 1h verkar inte klokt.

    [/ QUOTE ]

    Absolut det bästa alternativt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjare: Träningskite eller Naish R3 7m2?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.