Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjare vill köpa beganad kite. 128kg i skåne

  • Nybörjare vill köpa beganad kite. 128kg i skåne

    Publicerad av cr4all på 3 juli, 2013 vid 18:54

    Hej,

    Jag är nyfiken på det här med kitesurfing. Har en vän som surfar, har varigt med några gånger på stranden och är väldigt sugen på att prova själv.
    Det skiljer 60kg mellan oss så att jag lånar hans utrusning är uteslutet. 😉

    Kan åka snowboard och vill gärna åka lite bräda på sommaren med.
    Vet inte om det spelar någon roll men jag åker ganska “aktivt” och är inte heller speciellt rädd/försiktig av mig när det gäller att prova något nytt. Tänkte ifall det påverkar val av utrustning något?

    Läste några trådar här och verkar som jag ska leta efter en “C” modell på ca 16m2. Kan det låta rimligt för er som kan det här?
    Jag är 190cm och väger 125-128kg kommer surfa skånes östra sida i närheten av Åhus.

    Draken och bräda tänkte jag köpa beg och får förhoppningsvis bom till.
    Budgeten är inte bestämd, men tänkte inte spendera allt för mycket.

    Tacksam för tankar och tips. /Mats

    kajen svarade 10 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • thomas-stenqvist

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 11:45

    Gå en kurs först sedan kan du leta utrustning, då vet du mer vad du vill ha.
    Köper du prylarna först så är risken att du kommer hem med fel grejor, går sedan kurs och inser att draken du köpte inte har säkrhetssytem eller är av fel storlek, kanske brädan du köper passar någon som väger 70 kg osv…

  • cr4all

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 18:07

    Tack för svaret. 🙂
    Jo det blir någon form av noob Kurs. Har hört att dom i Malmö har bra kurser.
    /Mats

  • kajen

    Medlem
    5 augusti, 2013 vid 07:08

    En nybörjarkurs är ingen dålig idé. Att bara sätta igång och prova på egen hand skulle vara farligt för dig och de i din omgivning. Så se till att du har lärt dig vatten starta och någorlunda vändningar. På ett säkert o tryggt sätt. 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjare vill köpa beganad kite. 128kg i skåne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.