Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjarfrågor.

  • Nybörjarfrågor.

    Publicerad av elgordo på 21 juli, 2013 vid 16:23

    Hej, tänkte börja köra kite. Jag skärmflyger i nuläget så mycket jag kan(har flugit sen -95) och får åka runt en hel del i både Sverige och utlandet för att få ihop bra flygning.

    Börjar bli lite småless på det då jag inte riktigt tycker jag får den flygtid jag vill ha. Skärmflygning är absolut en riktigt grym sport men jag bor geografiskt helt fel för den typen av flygning jag gillar och det betyder att man måste åka land och rike runt, ofta med bomkörningar som resultat då det är en väldigt väderkänsklig sport. jag vet att kite också är väderkänsligt men det är dock ett mycket större span på när det är kitebart jämfört med flygbart. Ett stort plus till är att det går att köra på vintern.
    Hade jag haft råd och tid skulle jag köra både och men det är bara att inse fakta

    Jag tänkte försöka få till en nybörjarkurs nästa vecka i Sthlm.

    Min fråga som jag egentligen vill ha svar på är kanske rätt dum men ni som håller på och bor i mellansverige och åker typ till sthlm, örebro, uppsala mm med typ max 20 mil enkel resa, hur ofta får ni köra? Och hur ofta är det riktigt bra åkning?

    skye10 svarade 10 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • marcus_h

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 18:43

    Beroende på säsong men i genomsnitt 1-2 ggr per vecka? Med övervikt mot 1 ggr kanske.
    Det är lite vanskligt då de bra vindarna (vår/höst) finns under perioden man jobbar :/

    Jag bor i Uppsala och här åker vi endast på sydväst eller nordligt, därmed mer begränsat än nedåt stockholm.

  • skye10

    Medlem
    2 augusti, 2013 vid 19:57

    Det gick ju grymt bra för er. Strandguiden fick ni, bara ut och köra! Ni kommer säkert hitta bra ställen nära, annars är ni är välkomna tillbaka till Stockholm och hänga med oss… 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjarfrågor.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.