Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjarfrågor…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 10:19

    Mycket bra initativ! Tummen upp, vet mans skall undvika inlägg som detta! men kan inte låta bli, tycker det är toppen//Mvh Bengt N http://www.skid.nu

  • kitelife

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 21:19

    Oki får väl utveckla lite mer, har inget emot uppmuntran och liknande ; ) det är inläggen som där står typ ett ord som “Gött” eller ” ; ) ” och sånt som är totalt meningslöst speciellt om det kommer från en anonym jag menar…

    Det är väl klart att man får hålla med eller visa att man håller med ; ) annar blir det ju kanske inte så mycket diskusion av det hela ?

    //Pan

  • patrikol

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 21:40

    Regn hur påverkar det kiten? Går det bra även ändå om det regnar eller?

  • patrikol

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 21:44

    Hur stor skillnad har te x. 20 kg vikt mer eller mindre på kitearen vid valet av storlek på kiten? (vid samma vindförhållande) är det typ att 65kg 12 kvm = 90kg 14 kvm eller?

  • patrikol

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 21:48

    Vad bör jag tänka på för att kunna “Ta höjd”? Hur stor betydelse har storleken på brädan? Lättare eller svårare med en mindre bräda?

  • stebe

    Medlem
    31 oktober, 2003 vid 22:41

    Inresant fråga, olika matreal suger åt sig olika mycket vatten. Jag har en FS Maniac den känns som ett stort jävla luftskepp när jag kört den i regn..

    Vilka matreal är att rekomendera i väta???????

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2003 vid 15:57

    challengers drakar har ett annat material, som fungerar toppen i regn(givetvis annars också:)
    /andreas

  • backe

    Medlem
    2 november, 2003 vid 19:02

    Tycker det är inte så stor skillnad med regn… Fast trist på stranden.

  • sirgomez

    Medlem
    3 november, 2003 vid 10:19

    och extratrist efteråt i vardagsrummet – med alt sand och grus och gräs som klistrar fast i tyget – och man ska helst torka draken efter den är blöt och ska inte ut på ett tag – typ en vecka – annars blir det mögelfläckar.och det luktar inte fint i bil och hus.
    smile.gif

  • hutter

    Medlem
    3 november, 2003 vid 11:11

    Är det mörjligt att rigga en kite i grunt vatten?
    isåfall hur djupt får det vara?

    tackar
    smile.gif

    /Hutter

  • sirgomez

    Medlem
    3 november, 2003 vid 12:34

    riggade en kite upp i bröstdjup vatten. men där hade man plats.det var här->
    och det är MrZoo in action

  • kitelife

    Medlem
    3 november, 2003 vid 18:20

    Tja det är ingen du fråga…

    tror inte djupet har någon större betydelse så länge du bottnar och kan gå hyffsat… hur man sen ska lösa det med att lägga ut linor och hålla kiten samtidigt???? Ehhhh som sagt bra fråga, prova?

    //Pan

  • hutter

    Medlem
    4 november, 2003 vid 08:48

    Om man är 2 så borde det funka med andra ord?

    Grejen att jag frågar är för mina föräldrar har strand neranför sig, men ingen direkt riggnignsyta, fast det är grunt vid stranden vilket borde funka att rigga där i så fall smile.gif

    tackar för infot

    återkommer säkert med flera frågor smile.gif

  • kitelife

    Medlem
    4 november, 2003 vid 09:28

    JAAA fan det är en hellt annan sak…

    Blås upp kiten och ta den under armen, be sen din polare att hålla bommen medan du går ut linorna (ta med dig kiten) fäst linorna på rätt ställe och launcha kiten…

    Ett annat sätt är att hitta en riggyta som funkar, rigga kiten, sen tar du ur luften och rullar i linorna (fortfarande sittande på kiten).
    När ni ska ut blåser ni kiten, går ut i vattnet, en tar kiten en tar bommen och sen är det bara att spänna upp skiten och kolla att allt är rätt ; )

    //Pan

  • sirgomez

    Medlem
    4 november, 2003 vid 10:15

    så gjorde vi – vi var två- en på båt och en i vattnet. hmm, annars är det svårt – men jag tror det fans nånstans en berättelse på bigboysports.de i tyskland hur en kille startade sin FS Titan utan hjälp och det funkade.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjarfrågor…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.