Senaste nytt Forums Vågsurfing Nybörjarhjälp!

  • Nybörjarhjälp!

    Publicerad av surfsmurf på 17 april, 2002 vid 19:21

    Skulle behöva lite hjälp att komma igång och surfa lite mer regelbundet. Körde lite på Hawaii mars-01 & mars-02 så jag är inte helt grön men det är inte långt ifrån. Undrar om det finns ngr bra intresseklubbar el dyl i Stockholmsområdet. Någonstans där man kan få hjälp med det mesta från utrustningstips till resetips, instruktioner etc. Tacksam för all info jag kan få.

    anonym-anvandare svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 april, 2002 vid 05:52

    sorry..det enda är att KÖPA sig grejorna och köra till torö!!

    förutom om någon bamhärtig själ vill lära upp dig

    rip n tär

    //

    anders

  • surfsmurf

    Medlem
    18 april, 2002 vid 21:31

    Klart jag ämnar att köpa grejorna. Det jag är ute efter är tips angående vilka grejor jag bör köpa samt vart etc. Hur stora blir vågorna föresten på Torö (i medeltal sådär). Många som hänger därute?

    /Justyna

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 april, 2002 vid 05:58

    om du kan surfa…köp typ en fish…och en bra våtdräkt med skor huva och handskar för då kan du köra även när det är kallt…

    torö kan det vara upp mot en 50+ en bra och varm dag…

    //

    a

  • surfsmurf

    Medlem
    20 april, 2002 vid 12:14

    Oki! Tackar för infon, har du (eller nån annan) mer så ös gärna ut den.

    //Justyna

    Ps. Är 168cm lång, väger ca 58kg, önskar fler och mer utförliga brädtips. Ds.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 april, 2002 vid 09:51

    ok antar att du kan surfa?! (basics som take off o liknande) klara du dig fin fint typ med något mellan 6’0-6’3 hyfsat bred..typ 18 4/4-19 1/2 och tjocklek runt 2 1/4 med en fet square tail eller squash…

    är du kass på take off gå upp lite mer i längd typ 6’8-7’2
    grejen är att det finns väldigt få riktiga longboard vågor i sverige…utan det är ofta bättre med en short…

    i o med att vi har vindswell kommer vågorna tok ofta vilket gör att det är väldigt jobbigt med en fet longboard på t.ex torö…

    och…skaffa en tunn leash = mindre drag…

    //

    anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Nybörjarhjälp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.