Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjarkite?

  • Nybörjarkite?

    Publicerad av fox på 7 november, 2007 vid 18:06

    Någon som har nå´n idé om vilken av Cabrinas kitar som lämpar sig bäst för en nybörjare? Eller nå´t annat lämpligt fabrikat?:confused2:

    hbgkitare svarade 16 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • sourra

    Medlem
    7 november, 2007 vid 18:17

    I princip alla flatkites (SLE, BOW) är ypperliga att lära sig på och utvecklas med. Nu vet jag ju inte riktigt vad du väger och vad du har sen tidigare och så, men Falle har vassa paketpriser på 2008-grejer från Naish och Best om du behöver bräda och allt. Pris-ex: Best Waroo 7 kvm + Naish smart bar + Bräda Naish Haze = 10.689:-. Man kan sätta ihop sina egna rabatterade paket också och välja fritt mellan storlekar, fabrikat och modeller.

  • blackadder

    Medlem
    7 november, 2007 vid 19:42

    @Fox 427180 wrote:

    Någon som har nå´n idé om vilken av Cabrinas kitar som lämpar sig bäst för en nybörjare? Eller nå´t annat lämpligt fabrikat?:confused2:

    Är det Cabrinha du vill ha hade jag satsat på Switchblade 2 eller 3, dvs 2007 eller 2008 års modell. Man lär sig riktigt fort med den.

  • gonzo

    Medlem
    7 november, 2007 vid 20:01

    det finns bara en drake som är bra å det är min. värsta kiten xbow 9a i fint skick som faaeen. bling bling å allt
    å du kompis du ska få ett bra pris bara för att det är du min vän.
    hehe

  • grrravmaskinisten

    Medlem
    7 november, 2007 vid 20:16

    skippa dem som kör med recon bar i alla fall. *less*

  • debkausf

    Medlem
    8 november, 2007 vid 18:11

    Det mest prisvärda är att köpa 2007 års x-bow!! en svinbra kite både att börja köra med och utvecklas med. 100% depower. Det finns gott om beg. i riktigt bra skick just nu när alla uppgraderar till 2008 års modeller.

  • curry

    Medlem
    8 november, 2007 vid 20:38
  • skanepaul

    Medlem
    8 november, 2007 vid 21:18

    Finns inga nybörjar kites längre!

  • hbgkitare

    Medlem
    9 november, 2007 vid 14:39

    Bow eller SLE, skit samma! Dagens kiter av kända märken är alla bra för nybörjare bara du kollar upp att de har ett bra och säkert säkerhetssystem.
    Läs på de olika hemsidorna som säljer kites t ex. Surfers Paradise så brukar de beskriva drakarnas egenskaper och vem de är lämpade för, sen kan du ju köpa nytt eller leta i begagnatdjungeln!
    Finns ju rätt många Ozone och Cabrinha till salu som är bra grejer! Satsa på 07-08 grejer!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjarkite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.