Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Nybörjarvänliga ställen på Teneriffa

  • Nybörjarvänliga ställen på Teneriffa

    Publicerad av spohl på 17 februari, 2012 vid 19:13

    Hej

    Har letat lite i gamla trådar utan att hitta så mycket som verkar aktuellt. Någon som har några tips på nybörjarvänliga ställen och kiteuthyrningar som är bra. Funderar på att eventuellt hyra bräda på plats för att komma undan specialbagage, då jag räknar med att kunna trycka ner drakarna och övrig utrustning i barnens bagage.

    El Medano verkar ha något ställe lämpligt för nybörjare och en del mindre lämpliga…
    Där finns även ett center http://www.kitecenter-medano.com/index.html

    Skall vara första veckan i Playa las America, men har ännu inte bestämt var vi skall vara vecka 2.

    Hälsningar och tack på förhand,
    Patrik

    mackan svarade 12 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • mackan

    Medlem
    21 februari, 2012 vid 15:30

    El Medano är den enda välkända spotten. Kanske inte stället där jag skulle rekommendera folk att gå nybörjarkurs (även om det finns kurser där) men har man kommit igång hyfsat och kan hålla höjd så är det inga problem. Platt/choppigt i bukten och hyfsade enkla vågor ute vid piren. Finns även bukt precis norr om med riktigt fina vågor men det är mycket grunda rev där. Enklast att ta sig runt med hyrbil. e-bilhyra.se funkar bra och du bokar genom deras site men hyr av goldstar tror jag dem heter. ca 900 för småbil och 1100 för en vw caddy eller liknande.

    Jag var där nere för kite och vågsurfing i december och det var riktigt bra då med vind alla dagar. Åker ner i mitten på mars igen. När ska ni vara där? Ett alternativ kan va att bo andra veckan i el Medano, lite mindre busy än Americas..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Nybörjarvänliga ställen på Teneriffa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.