Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjarvänligt surfspot Stockholm/Norrtälje/Östhammar

  • Nybörjarvänligt surfspot Stockholm/Norrtälje/Östhammar

    Publicerad av nyborjarsurfaren på 21 maj, 2010 vid 18:46

    Hej
    Jag är en Nybörjare som säker alla vet, sedan min gamla tråd här.

    Börjar fundera på att kanske ta sig ut till kusten, eller något bra ställe med stadig vind.
    Kört endast i sjöar med liten yta och vridna vindar.

    Bor i utan för Uppsala så det är lika långt till Stockholm som till Öregrund.
    Finns det något populärt ställe med bra med utrymme för “nybörjartabbar” (Vill kunna ta mig tillbaks relativt smidigt om jag får problem)
    Så plattar vatten ju nöjdare är jag :tongue:

    Vågar inte bege mig ut själv på okända platser.
    Någon som har några tips?

    local svarade 13 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • zurfman

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 20:00

    Som du säkert gör så kan det ju vara lämpligt att välja pålandsvind eller sidvind mot stranden.

    Har aldrig kört i Öregrund, men med klen prognos o nordvind (nordväst) så måste det kunna vara lämpligt(?)

    Vid kraftigare nordvind så kanske Näsaäng-badet i Täby kan vara lämpligt. Något byigt men okej.
    Vid syd, sydväst, ost, sydost (kanske väst) så är Österskär ett plattvattenställe, dock ganska byigt (utom vid ost).
    Björkvik är bra på sydväst (något mer vågor men jämnare vind).

  • local

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 08:17

    Skälåker ut mot Dalarö är nog det mest nybörjarvänliga jag känner till i Sthlm, men är kanske på fel sida stan för dig. Tar väl en ca 20-30 minuter från Globen. Det är en hyfsat stor vik, sandstrand och midjedjupt en bra bit ut. Mycket snällt ställe där det inte blir så stora vågor. Nackdelen är att det är Sthlms mest populära Kiteställe som man kan störas av om man inte åker så långt ut. Vindriktning är N-NO.

    Kolla denna Spotguide som är riktgigt bra:
    http://www.ytspanning.se/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjarvänligt surfspot Stockholm/Norrtälje/Östhammar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.