Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nyköping lör em/sön em alt Farstanäs/Björkvik

  • Nyköping lör em/sön em alt Farstanäs/Björkvik

    Publicerad av ath på 2 oktober, 2009 vid 18:48

    Svåra val.

    Ska ner till Nypan på lördag kväll. Någon som ska ut där på eftermiddagen eller söndag fm? Var kör ni i så fall?

    Funderar annars på Farstanäs, men läar inte Mörkö mm rätt fett där på syd-sydväst-väst?(pardon my ignorance).

    Kan det vara bättre att före och/eller efter Nypan-besöket köra hemma i Björkvik, choppet till trots?

    Tacksam för råd.

    argulander svarade 14 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • goose

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 19:37

    Planerar att köra vid strandstuviken (vid surfklubben) på lördag eftermiddag, typ vid 15:00. Kör enbart om det blåser 10+ och vinden ligger på SO-S. Planerar att köra Torö på söndag fm.

  • electric

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 19:41
    ath;580441 wrote:
    … Funderar annars på Farstanäs, men läar inte Mörkö mm rätt fett där på syd-sydväst-väst?(pardon my ignorance). …

    På rak SSO-S och VSV-V så läar inte Mörkö över huvud taget. På SV läar det egentligen inte heller men då har vinden en tendens att komma än från syd, än från västsydväst, vilket innebär att det blir lite “hattigt”.

    Generellt sett så är Farstanäs sällan optimalt i bemärkelsen jämn vind utan det blir nästan alltid så att vinden “kommer och går”. Men det är en bra tillflyktsort, dels på VSV-V pga att det knappt finns några alternativ då, dels pga att det bara tar en kvart dit från Södertälje (bra för oss som bor där …). Att det också är trevligt, med mycket bra riggytor (gräs), är en bonus.

    Obs att du behöver nyckel för att komma förbi bommen (eller kolla om nån annan, t ex Hanlar eller argulander, är där. Själv är jag uppe på Ekerö i annat ärende (och kanske hittar nåt ställe där?)).

    Annars lär Fituna vara bra på lördagen, eller kanske Skanssundet! Det ligger ju f ö på vägen till Nyköping (må vara via en omväg och färja, men ändå …).

    /Lars

  • ath

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 20:10

    Stort tack Goose och Electric.

    Eftersom det inte verkar bli SO på lördagen så blir det väl inget på Strandstuviken på lördagen misstänker.

    Är månne Argulander eller Hanlar på g till Farstanäs lör em så man kan få hjälp m bommen? Det verkar ju bli syd då och det vore ju kul att testa stället.

  • electric

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 20:48
    ath;580466 wrote:
    Är månne Argulander eller Hanlar på g till Farstanäs lör em så man kan få hjälp m bommen? Det verkar ju bli syd då och det vore ju kul att testa stället.

    På söndag e.m. kanske jag är på Farstanäs; det ska ju bli SV-V. PM-a ditt tel till mig så kan jag meddela dig i så fall. Men hur som helst är troligen andra där då eftersom det inte funkar att köra på Fituna vid VSV-V.

    /Lars

  • goose

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 05:30
    ath;580466 wrote:
    Stort tack Goose och Electric.

    Eftersom det inte verkar bli SO på lördagen så blir det väl inget på Strandstuviken på lördagen misstänker.

    Är månne Argulander eller Hanlar på g till Farstanäs lör em så man kan få hjälp m bommen? Det verkar ju bli syd då och det vore ju kul att testa stället.

    Som det ser ut nu på morgonen kommer jag att köra i Strandstuviken då det ska blåsa SSO, duger för en uppvärmning inför Torö på Söndag. Bestämmer mig dock i sista sekund, kanske blir det Torö redan idag….?

  • ath

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 07:49

    Har PM:at mitt nr till er båda Goose och Electric, dra gärna ett sms om ni kör lördag em eller söndag fm i Nypan eller Farstanäs, måste som sagt nog hem t Nacka söndag em.

  • argulander

    Medlem
    3 oktober, 2009 vid 12:31

    Hej, ser lite väl regnigt ut idag lördag em så jag passar nog. Ska ta upp båten på söndag fm, men söndag em kan vara möjlig för surf. Blir då troligen Farstanäs eller kanske Sätrastrandsbadet som ligger 5 min från mig. Den som ev är intresserad av att testa Farstanäs kan skicka ett privat meddelande via konfen så lämnar jag ut telnr där eller så kan jag ringa vederbörande om denne lämnar ut sitt nummer.

    Klas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nyköping lör em/sön em alt Farstanäs/Björkvik

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.