Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt bomgrepp?

  • Nytt bomgrepp?

    Publicerad av dr-masse på 2 mars, 2001 vid 10:49

    Har en Chinook-bom hemma som är helt OK. Dock är bomgreppet helt röjt. Undrar om någon känner till var jag kan hitta nytt? Skidsport hade inte (där bommen är köpt). Känns risigt att handla ny bom bara för att greppet är förstört…

    Surfa På!

    dude svarade 23 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • fredrik-b

    Medlem
    2 mars, 2001 vid 11:27

    Jag skaffade en bit bomgrepp på SP i höstas till min kolbom och det blev helt grymt bra, bytte ut 15*10cm bit och det syns knappast, ring och hör på Surfers Paradise. Då hade dom stora feta ark med sådant…bara att limma på med neoprenlim.
    Mvh
    Fredrik B

  • dr-masse

    Medlem
    2 mars, 2001 vid 11:51

    Tack! Ringer med en gång.

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 mars, 2001 vid 13:25

    Om du har slitit ut bomgreppet genom segling, borde det vara dags att byta bommen för då håller den nog inte länge till…om man inte är nån semsterseglare eller nåt då som sliter ut det med spännband på taket eller nåt =)

  • dr-masse

    Medlem
    2 mars, 2001 vid 13:47

    Njet, ej genom segling. Eller vad man nu skall kalla det. Konsekvens av segling, kanske. En fena innanför bommen på Guincho (hej shorebreak!) mer eller mindre rakade bort halva greppet… Och så lite stenar i skärgården och en skön “dr Masse klantospolning på Torö ©”… Att jag sedan försökte “fixa” det hela med hjälp av lim och mycket inkompetens gjorde inte saken mycket bättre… Lika bra att försköka lägga på nya grepp…

    “semesterseglare”… mycket har man blivit kallad här men det där var nog det värsta… 😉

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 mars, 2001 vid 13:52

    Ja det är ju sällan annars man sliter ut greppet genom ren segling, eller det händer nog inte..hehe…de går av innan..

    UDOO/

  • Knatte

    Gäst
    2 mars, 2001 vid 18:39

    Har också en Chinook bom, med exakt samma problem. Bom gummit bara ramlar av utan någon som helst hjälp…

  • dude

    Medlem
    2 mars, 2001 vid 23:01

    Fredrik B, var det lätt att få bort resterna av det gamla gummit där du satte dit nytt?
    Mvh
    Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt bomgrepp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.