Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nytt Finskt GPS-Speedsailing Rekord

  • Nytt Finskt GPS-Speedsailing Rekord

    Publicerad av 40knots på 5 maj, 2008 vid 21:26

    Inte så illa för att vara min första seglats i år. Jag var ute sent, kom ut på vattnet först vid halv 9 tiden men fick vara helt ensam och bränna på utan freestyle amatörer 😉 att se up för. Den nya JP60 brädan fungerade väldigt bra och yes, den jippar skapligt också.

    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=30082&uid=2442

    Officiellt blir väl rekordet inte förren det är godkänt av en RTK? Problemet är att det inte finns en sådan här i Finland. Kanske man kunde göra lite internationellt sammarbete (förutsatt att vi förlorar i hockey förståss).

    40knots svarade 16 år sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • surfan

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:40

    Ta jester på det!!! grattis

  • jester

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 05:10

    Skicka filen till mig, så tittar jag på den. Förutsatt att vi förlorar i hockey, så vi slipper se skiten… 😀

  • 40knots

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 07:47
    Jester;463156 wrote:
    Skicka filen till mig, så tittar jag på den. Förutsatt att vi förlorar i hockey, så vi slipper se skiten… 😀

    Ok, jag skall skicka filen ikväll!

  • pgvirtual

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 13:53

    Jag var också på Bredviken (Esbo, Finland) i måndags, men jag lyckades bara få till 31.4 knop (2 sec) med en Exocet Cross 106 och ett camberfritt Simmer ZeroSeven 7.0. Enligt min Nokia N82 & SportsTracker mjukvara så höll jag som bäst over 30 knop i 0.05 nm (92 m). En gissning skulle vara att medelhastigheten var 30 knop över ungefär 180 m 🙂
    Men visst var jag rädd!

  • 40knots

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 18:08

    PGVirtual, det gick bra undan och du slog mig med 0,9 knop enligt gsp’en för min display stannade på 30,5 (fel antecknat på gps-speedsailing). Programmet gav 31,5 som topp hastighet. För att kunna registrera dina resultat officiellt måste du skaffa dig en ny gps eller så måste du godkänna Nokian hos gps-speedsailing.

  • pgvirtual

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 19:34

    Jep, jag kommer nog att köra med ocertifierade resultat i sommar. Vi gör ju de här apparaterna och det gäller att “eat your own shit”.
    Men jag skall försöka jämföra farterna som NOKIAs telefon ger mot farter mätta av någon annan GPS. Om man tar båda med i bilen så borde man ju kunna få någonslags uppfattning om hur lika de visar.
    NOKIA SportTracker (http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do) ger alltid för mycket fart på skärmens “max speed”, i det här fallet var det 32.4 knop. Men man kan analysera det hela i en uppspelningsfunktion i telefonen och då verkar det inte finnas några misstänkta spikar.

  • 40knots

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 22:01

    Eat you own shit LOL :smirk: det har ju sina sidor att jobba där! Men vi ser fram emot ett enormt intresse hos N att utveckla och “sponsorera” speedsurfing :santa: !

  • jester

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 06:48

    Filen godkänd av mig. Bara o kriga vidare!

  • 40knots

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 06:56
    Jester;463495 wrote:
    Filen godkänd av mig. Bara o kriga vidare!

    Tusen tack!

    Tom

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nytt Finskt GPS-Speedsailing Rekord

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.