Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt "issurf" möte i skåne på lördag?

  • Nytt "issurf" möte i skåne på lördag?

    Publicerad av kinetic på 6 januari, 2010 vid 15:59

    Kollade precis “proggen” för lördagen o den ser bra ut, kring 8-10m/s. En av de närvarande vid SSSM idag nämnde att Ringsjön (Bosjökloster) hade bra is, vore kul om vi blev några. De som vill får givetvis testa min planka! Skulle vara kul om vi blev en 4-5 st iaf. De som kan tänka sig att ta sig till Bosjökloster kan väl skriva här, i skrivande stund (dvs om proggen står sig) så kommer jag ta mig dit.

    gnutten svarade 14 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • kent65

    Medlem
    6 januari, 2010 vid 19:31

    Trevligt. Vi kommer 2-3st från Genarp. Vilken tid?

  • kinetic

    Medlem
    6 januari, 2010 vid 19:43

    Jag föreslår ca 1130 så man kan vara “riggad o klar” runt 12 tiden, typ vid markeringen på kartan…Eller om nån har nåt bättre förslag så?

  • petter_f

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 17:28

    Fick en bra israpport av Janne så det blir säkert bra där.

    Jag velar mellan Fjällfotasjön (3-4cm snö) och Ringsjön (7-8cm snö). Jag tror jag kommer att ha lite svårt med brädan i snön, fast det är ju kul att köra med ett gäng soppslevsåkare… men men. Har du hört om ännu fler ska dyka upp där?

    Petter.

  • badjanne

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 18:00
    Petter_F;594443 wrote:
    Fick en bra israpport av Janne så det blir säkert bra där.

    Jag velar mellan Fjällfotasjön (3-4cm snö) och Ringsjön (7-8cm snö). Jag tror jag kommer att ha lite svårt med brädan i snön, fast det är ju kul att köra med ett gäng soppslevsåkare… men men. Har du hört om ännu fler ska dyka upp där?

    Petter.

    Tveksam om en soppslev klarar 7-8 cm snö.
    Ta en skål istället.
    Kan tyvärr inte komma skall ta en skål på ett annat ställe:grin:

  • podde

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 18:22

    Jag tänkte prova mig på Vombsjön istället. Har mindre snö än Ringsjön och bättre is än Fjällfota. I sydvästra hörnet ska den dessutom vara säker =).

  • kinetic

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 19:36

    Petter: Ser ut som om vi kan bli en 5-6 st iaf…

  • gnutten

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 19:28

    Var och testade slev för första gången igår. Fantastiskt kul! 🙂

    Isen utmed kusten är snöfri. Var på en sekrät spot… Spotten ligger lite söder om Malmö. Man kör förbi ett reningsverk och sen svänger man in högerk på en grusväg. Parker efter bommen vid klubbhuset. Isen utanför klubbhuset var lite mjuk (1cm) i toppen. Höjdade man upp i viken (unegfär i höjd med ridskolan), var isen hård och blank. Vissa knotter och stök, men klart godkännd.

    (Om ni inte redan klurat ut var, så är det Klagshamn :-o)

  • petter_f

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 20:16

    Jag kollade från klubbhuset in i viken mot ridskolan och undrande om det var stenar vid ytan (var för lat för att gå dit och kolla), stämmde det eller var det rätt fritt? Och hur lång sträcka kunde du åka innan du var tvungen att vända (med den vindrikningen)?

  • gnutten

    Medlem
    11 januari, 2010 vid 09:52

    Jo det var stenar som bröt upp isen. Väldigt få stenar som stack upp genom isen, men flera såg man tydligt som en liten puckel med is över. Inget som direkt störde tyckte jag.

    Man kunde segla så långt att man var helt slut i armarna innan isen tog slut…. Var inte hela vägen ut, men det såg ut att kunna fungera nästan ut till ön som man ser i viken.

    /Tobias

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt "issurf" möte i skåne på lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.