Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Nytt" vågspot i Östergötland

  • stinger

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 18:13

    Tydligen väldigt hemligt, jag har ställt frågan om spots i östgötaskärgården både här och på vågsurfforum men inte fått nåt svar.

  • mag

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 18:47

    Det kan inte vara sååå svårt att hitta spots med hjälp av sjökort! Tjacka upp er och starta reka.
    /Magnus

  • judo-freddan

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 23:36
    Mats_O;438194 wrote:
    Va fasen, här går man o tror att det inte fins några bra vågspots för surf o SUP i krokarna o så får man se det här från Östergötlands skärgård:

    http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3006930

    MEN VAR LIGGER SPOTTET??? PLEEEEEASE HELP!!

    Jag och Rickard B i Linsurf spotcheckade ett ställe som heter Ekön för många år sedan. Öppet mot SO och grundar upp brant på slutet. Norrut är kusten rätt så otillgänglig ända upp till Norrping. Söderut finns bara ett nåbart ställe till, Kvädö. Sedan tar Småland vid. “Södra Östergötland” stod det ju så.. Det vär inget Jaws vid Ekön då men så blåste det heller inte mer än 8-10m/s. Vid 17 är det lite mer energi i vattnet. Inga garantier att det är det spottet alltså men vill man leta så skulle jag börja där.

    Finns ett ställe strax norrut som heter Fyrudden. Dit kan man bege sig om det blev bomkörning vindmässigt och riktningen är hyfsat nära nord eller syd. Vi hade bra tryck med 6,0 trots att det blåste måsfjärt vid Ekön den gången så jag tror det blir tunneleffekt eller nåt där.

    Åk till Valdemarsvik och följ 212an så långt det går.

    Fan asså, spotchecking väcker..ja något alldeles extra i en. Vore lite känsla att upptäcka privata lilla Torö.. :smirk:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Nytt" vågspot i Östergötland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.