Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Oärlig surfare i HBG.

  • blabussen

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 18:36

    tråkigt att köpa grejer dyrare än vad det behöver vara.. kanske brädan iaf inte är så dålig även om den inte är allt han lovade.. jag lärde mig surfa på en 104 liters freestyle bräda.. ingen höjdare 🙂

  • johnjrambo

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 18:55

    ..o jag lärde mig surfa på en 85 liters F2 Sputnik, bra skit!
    Lär dig på en svår bräda så tar de längre tid, men sen är du kung på vattnet, se på mig, jag äger numera alla SPOTS runt om i sverige..tack vare min F2 sputnik.
    Så en Mistral SLE från stenåldern kan mycket väl göra en nybörjare till en hård konkurent för Rambo.

  • blabussen

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 19:08

    det kan stämma det du skriver rambo, jag är grym enligt mig själv och jag har surfat tre säsonger 😉 Jag kan gippa åt ena hållet, och slå åt andra haha samt loopa 😀

  • wisco

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 20:31

    @jOHNjRAMBO 383756 wrote:

    ..o jag lärde mig surfa på en 85 liters F2 Sputnik, bra skit!
    Lär dig på en svår bräda så tar de längre tid, men sen är du kung på vattnet, se på mig, jag äger numera alla SPOTS runt om i sverige..tack vare min F2 sputnik.
    Så en Mistral SLE från stenåldern kan mycket väl göra en nybörjare till en hård konkurent för Rambo.

    hehe ja folk är för bortskämda nuförtiden med hur lätt allt ska vara å lära sig.
    Jag lärde mig på en gammal tiga “sinker” som det hette på den tiden. klagade inget om liter å bredd på skiten, bara lycklig när det gisk fort =)
    Har haft en SLE också, bäst slalombrädan jag haft, grymt snabb och tycker inte den borde va så svår. Klart den är väldigt ömtålig, speciellt om det är en av MH:s brädor, de är ju byggda för WC seglare. Men det är ju klart att det är surt att betala överpris. Sålde min för en tusing och det var typ 5 år sen eller mer…

    Men tänk bara hur mycket du betalat och ge dej fan på att lära dej på den då annars är det mycket pengar i sjön (…sjön haha)

  • ian

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 20:36

    @Oscar 383651 wrote:

    Ian “juste nybörjarbräda” ?? 60 bred…det är min vågbräda…

    http://www.americanwindsurfer.com/1999reviews/boards/mistrala.html

    Brädan är från 99 och en hårdvinds course racer. Trist att du blev lurad.

    men sparka på mig när jag försöker trösta killen då 😉

    tycker faktiskt det är en juste(där juste betyder ok, inte superglittrig) nybörjarbräda, självklart inte om man ska lära någon vid första tillfället, då ska man ha en flytbrygga med mastfot, men hur kul är den andra gången? Började själv på brädan längst upp i listan, fast storleken mindre.

    Den laddades det framåtar, willy skippers samt volcanos med och visst fan gjorde det ont. Men som franska anhängare till atkinsdieten brukar säga: No pain no gain

    Och skaffa en smalare vågis för h-e!

  • spray

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 22:03

    Tråkigt hampuss, du får försöka kränga brädan till någon annan för 4000 istället. Då har du tjänat en slant själv också… Tids nog kommer det någon som köper den, tro mig. Om du inte får den såld, höj priset, folk lockas av höga priser.

  • fastforward

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 22:16

    @Spray 383804 wrote:

    Tråkigt hampuss, du får försöka kränga brädan till någon annan för 4000 istället. Då har du tjänat en slant själv också… Tids nog kommer det någon som köper den, tro mig. Om du inte får den såld, höj priset, folk lockas av höga priser.

    Vaddå – tycker du att han ska lura på brädan på någon annan i sin tur? I så fall är han ju inte bättre själv. Trist attityd

  • supasonic

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 07:53

    Kan ju glädja lite med att den lär vara jevligt snabb i alla fall!! Har en SLE 303 och den är värsta forta brädan. Det som är negativt är ju att de vassa kanterna gör det rätt klurigt att gippa brädan och samtidigt hålla planingen. Det finns en sajt på nätet http://www.surfspullen.nl där man med några års noggrannhet kan åldersbestämma brädan genom att kolla i deras arkiv. RtX kom 2000 så den är äldre än så. Sannolikt en 99a eller 98a. Jag tror att du kommer gilla den så snart du lärt dig plana. Ett tips är att du skaffar en gammal boardbag för den är fan så ömtålig 🙂

    .s

  • hampuss

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 09:30

    Jag har bunkrat upp med epoxi och gelcoat filler 😀 ska fixa en boardbag också..

    Angående det att ja skulle kränga den dyrare, ska försöka åka på denna iår sen får jag se om jag säljer den för samma pris som ja köpte den för men då skriver jag ut riktig fakta isåfall..

  • spray

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 09:54

    Jag var lite sarkastisk, se det från den positiva sidan: Du kommer verkligen lära dig surfa! Sen att det tar några månader längre, det får du leva med.. Skaffa en bra våtdräkt, det lär bli mkt bada =))

  • davo

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 10:54

    @hampuss 383861 wrote:

    se om jag säljer den för samma pris som ja köpte den för men då skriver jag ut riktig fakta isåfall..

    Inse att du gjort ett kass affär, att du skulle få sålt den till samma pris som du själv köpt den för lycka till. Det finns för övrigt inget som säger att en säljare får göra en bra affär. Att han däremot pratade med osanning är en annan sak. Rent juridiskt kan jag inte tänkbara påföljder för det, tror det är Köplagen som beskriver sådant.
    Läs på mer när du köper saker, fråga folk innan. Du kan inte klaga på kunskapen som denna konf tillhandahåller.

  • hampuss

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 12:09

    jag har ju insett att jag gjorde en dålig affär! Läste du inte huvudinlägget?

  • davo

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 13:31

    Jo, du har varit naiv en gång, var inte det när du väl försöker sälja den vidare.

  • hellgren

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 14:22

    Tråkigt att höra om dåliga säljare! Men en tröst är kanske att jag som många andra här på konfen lärt mig att surfa på mindre brädor än så. Jag lärde mig det mesta på en Alpha. Tror den är typ 60 bred, 125 liter. Då väger jag själv 90kg 🙂

    Allt går om bara viljan finns.

  • hampuss

    Medlem
    17 maj, 2007 vid 18:10

    Tänkte berätta att jag surfade idag. Planade 2gånger och lyckades åka ett 20tal gånger..

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Oärlig surfare i HBG.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.