Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Obehagliga nyheter från Kap Verde

  • dr-masse

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 21:22

    Ja, det lär nog helt säkert finnas två sidor av den storyn.

    Vi talar trotsallt om tre saker här som sällan leder fram till en enkel sanning – barn, hundar och Internet.

    Så – jag skulle nog vara försiktig med att dra förhastade slutsatser här. Och det sagt helt utan att veta vem som har rätt eller fel här.

  • s19

    Medlem
    26 mars, 2013 vid 22:09

    Blev liksom du Erree väldigt skärrad och illa till mods av denna historia, djurägare och djurälskare som man är! Det blev ju inte bättre när jag läste om vem som var inblandad…
    Aldrig bra att en hund biter! Men om den biter ett barn så finns det ofta (dock långt ifrån alltid) en anledning att den biter (försvarar sig).
    Som Masse säger så finns det ofta minst två sidor av en berättelse som denna. Men tyvärr så är det ju i mina ögon inte mycket positivt över till Angulos handlande och inte mycket som säger emot storyn! Om det nu tyvärr är som det skrivs så hoppas jag han får stå sitt kast för hur han har plågat denna stackars hund (och dess ägare)! Och hans anseende ligger nere på havsbotten om jag får bedömma det… Sjukt!!

  • erree

    Medlem
    27 mars, 2013 vid 11:45

    Håller med S19 helt o hållet! Okej man kan diskutera varför hunden bet barnet, men djur är alltid djur och agerar efter instinkt, att skydda sig själv etc. Att däremot misshandla ett djur kräver en väldigt speciell sorts människa… om Josh nu ansåg att hunden måste dö finns väl bättre och humanare sätt att avliva ett djur än genom grov misshandel?

    Det må finnas två sidor till storyn Masse, men faktum är att Joshs brorson blev biten och en hund blev misshandlad. Fallet har diskuterat på flera forum, och folk har även skrivit lite hat-inlägg på snubbens facebookprofil, och han försöker ju inte ens förklara sig. Antagligen för att han vet att han inte kan komma med nått vettigt.

    Vidare är jag helt övertygad om att josh aldrig kommer att straffas på kap verde för något så trivialt (för dom) som djurmisshandel. Han är en ikon därborta som jag förståttt det, fått ut en image av kap verde på den internationella scenen, samt även stimulerat turismen som bara den.

  • dr-masse

    Medlem
    27 mars, 2013 vid 12:18

    Som du skriver har det diskuterats på forum och facebook. I min värld inte några tillförlitliga källor, snarare tvärtom. Precis som jag skrev i mitt första inlägg – barn, hundar och Internet är ju en mix som kan skapa en hel del spekulationer och åsikter. Precis som här. Utan att, igen, försvara någon i detta, jag (och få andra) vet ju vad som egentligen har hänt..

    Om han nu har gjort detta, misshandlat ett djur, så tycker jag precis som du – det är helt förkastligt och något som är totalt fel. Om hunden behövde avlivas för att den bitit ett barn så finns det sätt att göra det rätt.

    Kommer inte att spekulera mer om detta i denna tråd. Det lär bli väldigt svårt att få reda på vad som egentligen har hänt och Josh kommer oavsett sanning får svårt att förklara sig. Lite som att svara på frågan ‘har du misshandlat en hund på sistone?’.

  • jesper-b

    Medlem
    28 mars, 2013 vid 07:08

    Tja vad som är sant eller inte kan man ju fråga sig. Jag är glad att det inte var jag… nej jag biter inte småbarn i benet, men jag har stött på en ung herr Angulo med rätt galna rödrasande ögon och undrat lite hur det skulle gå. Back in the days hade han liksom inte speciellt bra rykte. “Temprament” finns det ju många nivåer på allt ifrån diagnostiserad filbunkelung till bipolär av tredje graden. Jag har väl alltid tänkt på Josh som mer åt det senare hållet… Dvs ena stunden (och oftast) världens trevligaste, för att på en millisekund kunna vända och bli riktigt riktigt obehaglig. Undra om han åkte till Maui – håll er undan!

    /Jesper

  • dala-lama

    Medlem
    28 mars, 2013 vid 08:38

    Kulingvarning hade ju en jättebra serie resereportage om Cap Verde.
    Sinker hade ju dessutom grejer från Angulos Center, och hur fick han sin svullna läpp?
    Av solen eller av en dansk skalle mot något fyrfota?
    Jag har tagit ställning!
    Kommer inte att handla något i Kulingvarnings shop;-)

  • nachoman

    Medlem
    28 mars, 2013 vid 09:25

    Hoppas han lugnat sig för det är ju ett helt gäng med hundar som hänger vid hans place. T ex den här

  • nachoman

    Medlem
    28 mars, 2013 vid 09:36

    Äh…går ju inte att redigera inlägg längre. Här är bilden

  • s66

    Medlem
    29 mars, 2013 vid 10:02

    Och åter igen så kom det fram vilken sann idiot karln är!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Obehagliga nyheter från Kap Verde

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.