Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing OBS! Kitesurfare i Helsingborg/Höganäs!

  • tobbekite

    Medlem
    30 april, 2013 vid 21:09

    Dessa spots brukar väl refereras till som Jonstorp/Farhult pga de närliggande byarna.

    Vet inte om det högra rödmarkerade området är surfbart.

    Jag har surfat på det vänstra rödmarkerade området en eller två gånger. Är ett par år sen nu, men minns det som rätt så schysst spot vid NO som det blåste då.
    Alltid tradigt när spots försvinner, och just NO finns det ju inte alltför många ställen att välja på. Dock är jag inte såpass ofta på spoten att jag tar mig tid att sätta mig in i ärendet.
    Finns kanske locals däruppe som kör där oftare än mig som vet om spoten är värd att kämpa för?

  • davids

    Medlem
    30 april, 2013 vid 21:41

    Det är egentligen inte lönt att “kämpa” för någon av områdena.. Man kan kita i båda.. Det till höger är ganska kass, mycket sten och ganska meningslöst att kita i. Det till vänster är däremot lite “bättre” men fortfarande en del lömska stenar, man “behöver” inte kita i det om man kör Farhult.. I NO går det utmärkt att köra i Jonstorp/Revet istället, dvs längre norrut och kör man Farhult går det att hålla sig framför “main beach”.. Det händer ibland att man kör in i området tilfälligt, men det lär ju inte finnas exakta gränser så omöjligt att säga exakt var gränserna går..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing OBS! Kitesurfare i Helsingborg/Höganäs!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.