Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Observation i Torkelstorp, 15:e Mars

  • Observation i Torkelstorp, 15:e Mars

    Publicerad av lasso på 16 mars, 2008 vid 09:48

    :blush: Hallå, Höll på att sätta morgonkaffet i halsen, då jag såg ut genom fönstret och ser ett Mudderverk (heter det så?) gräva i Torkelstorp (Lörd. 15:e Mars). Den uppehöll sig en bit utanför piren, på Tjolöholmssidan innanför “Ön”.
    Snälla gräv inte FÖR DJUPT NU var min första tanke!

    Någon som vet vad som är på gång? Är det infartsränna till båthamnen, kanske?
    /Lasso
    (för övrigt på jakt efter bra Speedsegel 5.5-6.5 typ 2006 års Gaastra GTX eller NP v6/V8, 07333-331 284)

    piotr svarade 15 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • jester

    Medlem
    16 mars, 2008 vid 12:21

    tror rännan till båthamnen förstörts under vinterns stormar. Kan vara en idé att ta det lite lugnt vid passage av denna ränna i vår. kan vara rejält grunnt…

    Men oftast kör vi ju öster om rännan, så det är nog lugnt

  • lasso

    Medlem
    16 mars, 2008 vid 13:41

    Absolut, och ser jag honom gå för långt åt Öster, så kan jag nog knäppa honom från Balkongen.
    L

  • andersbq

    Medlem
    16 mars, 2008 vid 15:50

    Surfan sa förra veckan, nu när alla stenar är märka, är det dags att börja muddra kanalerna. Tittar man riktigt noga ser man nog att det är han som står längs fram på mudderverket.

  • jalla

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 11:12

    Jo ju djupare destå bättre! Slipper man speeda över till andra sidan för lite vågor…… 🙂

  • andersbq

    Medlem
    19 mars, 2008 vid 19:12

    Mudderverket är fortfarande kvar och har befunnit sig på samma plats hela veckan…

    Vi får väl ta det lite easy där på långfredag, just nu är prognosen bra, kan bli 15 m/s och runt 2-4 grader varmt. Det KAN dock bli sk snöstorm, men mitt tips är att snön mer drabbar skåne.

  • lasso

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 06:33

    Ja, vi får se upp. I kikaren ser man att Mudderverket har öst upp stora vallar av bottensediment i närheten av där han gräver. Undrar om han kommer lämna det så?:confused2:

  • budda

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 10:27

    se till så han muddrar upp och förlänger piren!!!!!

  • getwet

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 12:46

    Förläng piren ända till ön!

  • budda

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 13:07

    det skulle vara något!!

  • andersbq

    Medlem
    22 april, 2008 vid 07:33

    Vilka jättepirar som mudderverket la upp. Dom 2 nya är ju precis lika höga som den gamla i betong:

  • jester

    Medlem
    22 april, 2008 vid 09:07

    Ser ju iofs ut o vara ganska extremt lågvatten, men jag hålelr med. dom är abnorma. Frågan är hur mycket dom är ivägen vid sydlig vind, då man brukar köra bort mot bondgården, och förbi piren över mot Onsala-halvön.

    Förhoppningsvis har det blivit lite djupare öster om kanalen, så man kan satsa på lite goa toppfarter. Dock är det ju risk att där är för lite vatten…

  • piotr

    Medlem
    22 april, 2008 vid 12:20

    Är det inte en skön speedkanal de håller på och bygger som den i Frankrike?
    Kungsbacka lyfter sin surfingprofil kanske.. Svårt vindläge bara.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Observation i Torkelstorp, 15:e Mars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.