Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Observera ons, tors och fredag !

  • Observera ons, tors och fredag !

    Publicerad av bjornen på 31 maj, 2009 vid 15:02

    Efter att ha missat lite goa dagar så är jag grymt sugen och därför har jag sagt upp mig från jobbet…. Nää skämt å sido, jag tänkte ta ledigt någon av dagarna och funderar på lite olika ställen:
    1. Bromskärs brygga (blidö) = skitbra på rak nord.
    2. Fituna = eventuellt lite plattare vatten, måste testas.
    3. Strandvägen Nynäshamn = med riska att hamna i Polen :tongue:
    Någon annan som ska segla heldag någon av dessa dagar om prognosen står sig? Behöver inte vara speedvatten utan allt som mina slalomprylar klarar av. Kom med förslag 🙂

    //Björn

    bjornen svarade 14 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • electric

    Medlem
    31 maj, 2009 vid 22:47
    Bjornen;549924 wrote:
    … Någon annan som ska segla heldag någon av dessa dagar om prognosen står sig? Behöver inte vara speedvatten utan allt som mina slalomprylar klarar av. Kom med förslag 🙂

    //Björn

    Prognosen är alltså rejäl nordvind dessa dagar. Och då säger jag bara en sak: Sandvikens brygga (Enhörna)! Ett par av dessa dagar ska jag nog få till …

    /Lars

  • bjornen

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 05:48

    Senaste prognosen från SMHI båtväder är inte att leka med… 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 06:41

    En uppskruvad prognos… och mest vind på ostkusten, jisses… trixa, fixa!

  • vindsokaren

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 07:17

    Blir grymt! provar att ta ledigt tors och kör väddö.

  • rosen

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 10:21

    ons-fre bokat!

    björnen, vill precis som du ha någorlunda platt/småchoppigt. har ingen koll på var man kör på nord, men det verkade du ha.
    dock är nynäs lite långt (fituna och dalarö är smärtgränsen söderut och kapellskär norr ca)

  • musmagneten

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 10:31

    KSSS brygga vid Grand Hotel i Saltis funkar bra på Nord. Tyvärr verkar deras väderstation nedkopplad för tillfället.

  • p-malmkvist

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 11:04

    Kanske köra blidö på ons:cool2:

  • nachoman

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 11:09

    Om man inte vill åka så långt från stan kan eventuellt Näsby Park funka. Går man i lite norr om stranden finns en udde som sticker ut vilket gör det lämpligare för N. Funkade riktigt bra några gånger under förra året.

  • staffomania

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 11:15

    Hur funkar trinntorpsbadet vid N?

  • vindsokaren

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 12:14
    staffomania;550041 wrote:
    Hur funkar trinntorpsbadet vid N?

    Fungerar bra vid N,var där för ett par veckor sen vid NO och konstaterade att de skulle funka bättre vid N.
    Annars man kan prova Gålöhavsbad.

  • boman

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 14:58
    Bjornen;549924 wrote:
    Efter att ha missat lite goa dagar så är jag grymt sugen och därför har jag sagt upp mig från jobbet…. Nää skämt å sido, jag tänkte ta ledigt någon av dagarna och funderar på lite olika ställen:
    1. Bromskärs brygga (blidö) = skitbra på rak nord.
    2. Fituna = eventuellt lite plattare vatten, måste testas.
    3. Strandvägen Nynäshamn = med riska att hamna i Polen :tongue:
    Någon annan som ska segla heldag någon av dessa dagar om prognosen står sig? Behöver inte vara speedvatten utan allt som mina slalomprylar klarar av. Kom med förslag 🙂

    //Björn

    Tjena Björn jag hade gärna gjort dig sällskap på Blidö men är fullbokad med jobb hela veckan lång.
    Kom just därifrån och från att vara stiltje på förmiddagen så blåste det upp en 10-12 meter norligt… sjöbris möjligen… sugen man blir nu när det är så varmt och gött, får se var det blir men en kvällssurf ska man väl hinna med…

    mvh

  • simpa

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 15:14

    Rullsand………….torsdag….. synd att man jobbar

  • //TOMMY//

    Gäst
    1 juni, 2009 vid 17:16

    Boman har överlevt vintern ser jag, och fixat ny avatar oxå.
    Björnen och ni andra det där med Blidö låter kul att prova .
    Ser väl ut att kicka bäst med nordvind på onsdag, skriv en rad vart ni åker…..

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 juni, 2009 vid 17:50

    Ser inte Rullsand ut att gå?..

    För övrigt så har ni mig att tacka, har en 12 p tenta på fredag och har stängt in mig i ett bibliotek tills helgen är här. Såklart det blåser 3 dagar då…

  • bjornen

    Medlem
    2 juni, 2009 vid 14:06

    Nu har jag tagit ledigt torsdag och tänkte segla Rangsta brygga med Micke om prognosen på NV står sig. Kul om det dyker upp fler 🙂

    SMHI sparar verkligen inte på krutet :tongue:
    Onsdag: Nord, 11-14 m/s
    Torsdag: Nordväst, 12-15 m/s
    Fredag: Nord, 13-16 m/s

    //Björn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Observera ons, tors och fredag !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.