Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Och AWT bara fortsätter att leverera snyggt

  • Och AWT bara fortsätter att leverera snyggt

    Publicerad av svenne på 17 juni, 2012 vid 20:14

    (kanske inte så konstigt, det är inte några tyskar med)

    [ame=”http://vimeo.com/44166288″]AWT Pistol River Wave Bash 2012 – Day Two on Vimeo[/ame]

    svenne svarade 11 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • petter

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 07:46

    Noterade även att några seglare börjat segla med endast en fena??? Kan det verkligen fungera???

  • jesper-b

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 07:57

    Härligt med den där amerikanska vindsurfingturneringen. Att några verkligen orkar genomföra en riktig serie tävlingar – skitkul!

    Men Svenne, vad menar du med det där inom parantes om tyskar? Flertalet segel har grafik utformad för att sälja på just den tyska marknaden, så visst är tyskarna med just vad gäller utseende. Annars ser förhållandena rätt “svenska” ut om man nu ska hänga upp sig på nationalitet och utseende.

    /JB

  • svenne

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 08:50
    Jesper B;691300 wrote:
    Härligt med den där amerikanska vindsurfingturneringen. Att några verkligen orkar genomföra en riktig serie tävlingar – skitkul!

    Men Svenne, vad menar du med det där inom parantes om tyskar? Flertalet segel har grafik utformad för att sälja på just den tyska marknaden, så visst är tyskarna med just vad gäller utseende. Annars ser förhållandena rätt “svenska” ut om man nu ska hänga upp sig på nationalitet och utseende.

    /JB

    Det är med största sannolikhet varken en tysk eller en svensk som redigerar filmerna från AWT-tävlingarna. Och definitvt inte en tysk som har gjort hemsidan. Och det är inte en endaste tysk med och seglar, fast de kan ju segla.

  • koa

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 09:02
    Jesper B;691300 wrote:
    Härligt med den där amerikanska vindsurfingturneringen. Att några verkligen orkar genomföra en riktig serie tävlingar – skitkul!

    Men Svenne, vad menar du med det där inom parantes om tyskar? Flertalet segel har grafik utformad för att sälja på just den tyska marknaden, så visst är tyskarna med just vad gäller utseende. Annars ser förhållandena rätt “svenska” ut om man nu ska hänga upp sig på nationalitet och utseende.

    /JB

    Javisst, påminner om Torö filmerna i slutet på 90 talet till idag… och även Wave Classic från 1997 som sändes på Z-TV,
    Kul och skön spirit. Kanske USA får upp ögonen igen för windsurfing…
    🙂

  • jesper-b

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 09:09
    Svenne;691304 wrote:
    Det är med största sannolikhet varken en tysk eller en svensk som redigerar filmerna från AWT-tävlingarna. Och definitvt inte en tysk som har gjort hemsidan. Och det är inte en endaste tysk med och seglar, fast de kan ju segla.

    Alltså nu ska vi kanske inte hängs upp oss för mycket på en liten parantes i trådens första inlägg, men det där med sannolikheter ska vi nog vara lite försiktiga med. AWTs huvudsponsor Naish har till exempel både haft en tysk och österikare som brukar/brukade göra deras videos. Jag vet inte om någon av dem har haft ett finger med här men båda gör riktigt snygga produktioner.

    Sen kan jag tycka att grafiken i många segel idag ser helt fördjävliga ut, men det är ju en helt subjektiv (eller nationell?) uppfattning.

    Tillbaka till vad jag tycker borde vara huvudpoängen, liksom det Koa skriver ovan; kul som fasen med lite vågseglingsstoke!! Och visst ser det ut som det gjorde på Torö för några år sedan… man vad har hänt i år??? Rent statistiskt, ooppps nu blev det lite sannolikhetslära igen, så brukar det ha varit en riktigt bra sideshoredag på Torö så här långt in på säsongen, kanske till och med två…

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 09:19

    Tyskar är ju kända för smaklös design:

    Mercedes-Benz-SL-300-29729_wochenthema_retro_kw18-2011_36.jpg

    bauhaus_dessau_10.jpg

    200px-Helvetica_Light.svg.png

    och även den ena surfrullen värre än den andra…

    [ame=”http://vimeo.com/37466240″]chilean summer on Vimeo[/ame]

    Men – jag måste hålla med Svenne (som säkerligen använder sig av den på nätet alltid så svårtolkade ironin…) om att emellanåt kan vissa svårsmälta ingredienser spåras till upphovsmakare härstammade från våra industriella grannar en bit söderut… ibland i form av musik(?)val (Calle N. vet…), ibland något udda val av bildmaterial och någon gång vissa ‘stilgrepp’ som får iprenmannen i mig att vakna… 😉

    Sist, men inte minst – AWT är väldigt kul att följa!

  • koa

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 09:34
    Jesper B;691309 wrote:
    …Tillbaka till vad jag tycker borde vara huvudpoängen, liksom det Koa skriver ovan; kul som fasen med lite vågseglingsstoke!! Och visst ser det ut som det gjorde på Torö för några år sedan… man vad har hänt i år??? Rent statistiskt, ooppps nu blev det lite sannolikhetslära igen, så brukar det ha varit en riktigt bra sideshoredag på Torö så här långt in på säsongen, kanske till och med två…

    /JB

    Tänk om det kan ge en liten puff på Torö imorrn…:)…eller kanske inte…

  • svenne

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 09:37

    Och nu kan vi ganska snabbt konstatera att INGEN designer från varken Bauhaus eller Mercedes har varit med och lagt grafiken på vindsurfingutrustning. Stilrent var inte ordet. Liksom.

    AWT-formatet är ju fantastiskt bra, det är inte bara en tävling för toksponsrade och filmreportagen från tävlingarna andas mer surf än tysk koolhetsfaktor och reklam (även om ett visst märke är huvudsponsor). Om någon nu förstår vad jag menar utan att hänga upp sig på tysksyndromet.
    Och vill man se tävlingsheaten så finns de här.

    Hatteras i september, DET kan blir riktigt bra.
    wpid-sturnshine-5351.jpg

    EDIT: Masse, posta en film från PWA istället – som är lika snygg som AWT:s. 😉

  • dr-masse

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 10:00

    Svenne, nu skall vi inte gå in på PWAs filmer och bevakning av sina tävlingar, framförallt inte jämfört med AWT. Vill inte börja arbetsveckan med att sitta och gråta vid skrivbordet…

  • svenne

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 10:03
    dr Masse;691316 wrote:
    Svenne, nu skall vi inte gå in på PWAs filmer och bevakning av sina tävlingar, framförallt inte jämfört med AWT. Vill inte börja arbetsveckan med att sitta och gråta vid skrivbordet…

    Haha! Precis! 🙂

  • fredrik-plantin

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 10:05

    Dricker ni kaffe samtidigt som ni sitter här och spottar ur er?

    Ni ska veta att jag dricker kaffe när jag läser era kåserier och jag gillart!

    ALLA BORDE HA EN TYSK VÄN SOM DEM KAN ÄLSKA ATT HATA! WOHOO!!

    /Kaptenen

  • petter

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 11:35
    Jesper B;691309 wrote:
    Och visst ser det ut som det gjorde på Torö för några år sedan…
    /JB

    Påminner om torö? Hur då? Ser inte så många dumpande vågor som stänger direkt mot stranden, vågperioden är betydligt längre än ett par sekunder och det ser faktiskt ut att blåsa redan inne vid stranden… Men håller med, skulle må gott av att åka på lite stryk i torös tvättmaskin!!! 🙂

  • svenne

    Medlem
    18 juni, 2012 vid 20:36

    [ame=”http://vimeo.com/44266262″]AWT Pistol River Wave Bash 2012 – Day Three/Four on Vimeo[/ame]

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Och AWT bara fortsätter att leverera snyggt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.